خبرگزاری کار ایران

رسول اکبری خبر داد:

انتقال پسآب تصفیه‌خانه‌های شهرهای حوزه آبریز استان به دریاچه‌ ارومیه

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۲۵۶

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: پسآب تصفیه شده از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرهای حوزه آبریز در استان به دریاچه‌ارومیه انتقال خواهد یافت.

به گزارش ایلنا از ارومیه، رسول اکبری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به شهرستان‌های آذربایجان‌غربی که زیرپوشش شبکه فاضلاب هستند، اظهار داشت: تا به حال 6 شهرستان به شبکه فاضلاب متصل نشده‌اند که سعی می‌شود در برنامه‌های آتی این کار صورت بگیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: :شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی برای خدمات به مردم این استان برای خود سه خط قرمز راترسیم کرده که ملزم به رعایت آنان است.

اکبری گفت: در مرحله نخست کیفیت آب آشامیدنی مردم استان است که در بهترین شرایط باشدچراکه ما امانت‌دار مردم هستیم و باید کیفیت آب در بالاترین حد باشد.

وی افزود: هم اکنون 38 شهر استان تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند که ۵۹ درصد از این آب از طریق منابع آب‌های سطحی و ۴۹ درصد نیر از محل منابع  آب های زیر زمینی تامین می شود.

اکبری ادامه داد: ضریب بهره‌مندی شهرستان‌های استان از فاضلاب ۶۳ و در کشور ۴۰ درصد است که این میزان جمعیت بالغ بر یک‌میلیون نفر در استان را شامل شده و ۹۵ درصد از فاضلاب تولید شده استان را تصفیه می‌کند‌.

این مقام مسئول از پروژه‌های در دسترس افتتاح این شرکت گفت: این شرکت دارای ۳۸ طرح و ۹۷ پروژه آب و فاضلاب است و در حال حاضر این پروژه‌ها با اعتبار یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است که ۱۰۰ میلیارد از آن با مشارکت بخش خصوصی احداث می‌شود.

اکبری به پروژه‌های مصوب از محل اعتبارات احیای دریاچه ارومیه اشاره و گفت: ۱۱۰۰ کیلومتر احداث شبکه جمع‌آوری فاضلاب، احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به ظرفیت ۱۱۵هزار و ۵۶۳مترمکعب در شبانه روز و احداث ۳۰ ایستگاه پمپاژ با اعتبارات مصوب ۵۱۶۴ میلیارد ریال از مهم‌ترین پروژه‌های مصوب از این محل بوده است.

وی ادامه داد: تعداد ۱۱ تصفیه‌خانه در استان در زمینه تصفیه آب فعال هستند که توانایی تصفیه ۴۹ لیتر آب در ثانیه را دارا هستند و در این بین ۱۷ آزمایشگاه نیز در سراسر استان کیفیت آب را مورد آزمایش قرار می‌دهند. تا این لحظه مراحل اجرایی ۱۶۰ کیلومتر از شبه جمع‌آوری فاضلاب، پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی احداث تصفیه‌خانه فاضلاب و ۲ ایستگاه پمپاژ با اعتبار دریافتی ۱۱۳۰ میلیارد ریال به پایان رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی اظهار داشت: با تحقق کل اعتبارات و اتمام پروژه‌های مصوب، سالانه ۱۰۵ میلیون مترمکعب پسآب تصفیه شده از تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای حوزه آبریز در استان به دریاچه ارومیه انتقال خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز