خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفای زنجان :

کیفیت آب شرب، خط قرمز ماست

asdasd
کد خبر : ۳۳۸۴۷۰

مدیرعامل آبفای زنجان گفت : سرانه مصرف آب شرب مشترکین زنجانی 220 الی 230 لیتر در شبانه روز است که این میزان در کشور به 190 لیتر در شبانه روز می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علیرضا جزء قاسمی مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان امروز با اعلام این خبر گفت : در راستای ترویج فرهنگ صحیح و فرهنگ سازی مصرف بهینه ازتمام ظرفیت مساجد ، مدارس ، ائمه جماعات و رسانه استفاده می شود .

قاسمی افزود : وظیفه شرکت آبفا تامین آب شرب سالم و بهداشتی است. کیفیت آب شرب، خط قرمز ماست و ما از این حیطه خارج نخواهیم شد .

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان به پایش متناوب آب شرب توسط کارشناسان اشاره کرد و گفت : همه روزه پایش و سنجش کیفیت آب در زنجان توسط کارشناسان این شرکت و مراکز بهداشتی استان انجام می‌شود و کیفیت آب شرب زنجان بالاتر از استاندارد کشوری است .

قاسمی تصریح کرد : جهت تامین آب شرب شهروندان 54حلقه چاه در شهر زنجان فعال است که در تمام اوقات همه چاه‌ها فعال نیستند .

وی گفت : مصرف آب شرب توسط مشترکین زنجانی  حدود 40 الی 45 میلیون متر مکعب در طول سال است .

مدیرعامل شرکت آبفای استان  افزود : اولویت شرکت آبفای  تامین آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار است که در این راستا زون بندی شهر زنجان را در دستور کار خود قرار دادیم و مخزن 15 هزار متر مکعبی زیباشهر،  مخزن 4 شرقی و 2و3 غربی را وارد مدار بهره برداری شده است  .

جزء قاسمی به میزان هدر رفت آب در شهر زنجان اشاره کرد و گفت :  21درصد از آب تولیدی در شهر زنجان آب به حساب نیامده است که یک قسمت آن مربوط به هدررفت آب در زمان شکستگی لوله و اتصالات و قسمت دیگر مربوط به استفاده غیرمجاز مشترکین است .

وی در ادامه تصریح کرد : در سطح شهر زنجان حدود یک هزار و 557 کیلومتر خطوط لوله داریم که از این میزان40 الی 45 درصد آن فرسوده است و نیاز به بازسازی سالانه دارد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان افزود : سال گذشته در زنجان 14 کیلومتر اصلاح شبکه صورت گرفته که 5/3 کیلومتر آن  در بافت فرسوده شهر و داخل بازار و کوچه های اطراف عملیاتی شده است .

جزء قاسمی گفت : در شهر زنجان تاسیسات فاضلاب ما بیش از 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مشترکین زنجانی حدود 30 الی 35 درصد برخوردار از شبکه فاضلاب هستند که متاسفانه از نرم کشوری که 50 درصد است پایین تر می باشد .

 وی در پایان به مشکلات زیرساختی شبکه توزیع اشاره کرد و گفت : زیر ساخت‌های شبکه توزیع با توسعه شهر توسعه نیافته و ساخت و سازهایی که اتفاق افتاده باعث شده شبکه توانایی لازم را نداشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز