خبرگزاری کار ایران

محمد جمالی مطرح کرد:

شورای شهر از رونق گردشگری سلامت در لامرد حمایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۳۴۹

رئیس شورای شهر لامرد گفت: شورای شهر از رونق گردشگری سلامت در لامرد حمایت می‌کند.

«محمد جمالی» رئیس شورای شهر لامرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: با توجه به اینکه مردم شهرستان لامرد در جنوب استان فارس ارتباط زیادی با حوزه کشورهای خلیج فارس دارند، از این رو می توان از این ظرفیت برای توسعه گردشگری پزشکی در لامرد استفاده کرد.

وی افزود: امروز صنعت گردشگری پس از صنعت نفت و گاز به عنوان یکی از پردرآمدترین صنعت در کشورها محسوب می شود. باتوجه به ظرفیت هایی از جمله فرودگاه بین المللی لامرد، منطقه ویژه اقتصادی لامرد و توسعه راه های ارتباطی درحال ساخت از جمله آزادراه لامرد-پارسیان و تونل گردنه شهید باقری و مسیر لامرد- خنج در تسهیل ارتباط این شهرستان با حوزه استان هرمزگان و  مرکز استان فارس و از این رو باتوجه به نزدیکی به حوزه دریا و ارتباط مردم با کشورهای حوزه خلیج فارس؛ می توان در راستای رونق گردشگری سلامت در لامرد گام هایی برداشت که نیازمند همکاری همه مسئولان دارد.

رئیس شورای شهر لامرد گفت: گردشگری پزشکی یکی از انواع توریست درمانی به شمار می آید که اتباع کشورهای مختلف بویژه کشورهای حوزه خلیج فارس (امارات، کویت، قطر، عمان و ...) به ‌منظور درمان بیماری‌ها و عمل‌های جراحی به کشور می آیند و این توریستها تحت نظارت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قرار می‌گیرند که بیمار در زمان استقرار در شهر از فضاهای گردشگری و خدماتی استفاده می‌کند.

وی خیراندیشان لامردی را ظرفیتی ارزشمند برای رونق صنعت گردشگری پزشکی دانست و گفت: با توجه به وجود خیراندیشان بزرگی از جمله حاج محمود حیدر که در حال تکمیل کردن بیمارستان جایگزین لامرد است و در این راستا باتوجه به افق توسعه شهرستان لامرد؛ انتظار می رود که دیگر خیر اندیشان بزرگوار و پزشکان لامردی فعال در سطح کشور با انتقال سرمایه های خود به این شهرستان اقدام به سرمایه گذاری در بخش های مختلف درمانی از قبیل راه اندازی مراکز فوق تخصصی، آزمایشگاه‌های مجهز و مراکز مورد نیاز درمانی به رونق توریست درمانی و آبادانی شهرستان کمک کنند.

جمالی اضافه کرد: امروز شیراز به عنوان یکی از مراکز مهم پایتخت گردشگری سلامت در استان فارس و بلکه کشور مطرح است چرا که شیراز با وجود کیفیت بالای خدمات درمانی و نرخ های مناسب درمانی نسبت به کشورهای دیگر با برخورداری بیش از ده‌ها بیمارستان و مراکز درمانی مجهز و باکیفیت ، خدماتی را توسط پزشکان با تجربه و زبردست ارائه می‌‌کند و حال باتوجه به ظرفیت های گردشگری و موقعیت جغرافیایی لامرد در جنوب فارس می‌توان با استقبال و جذب گردشگران به توسعه اقتصادی جنوب فارس کمک کنیم.

وی ادامه داد: منطقه تفریحی و توریست درمانی آبگرم لامرد به عنوان یکی از مراکز درمانی و از جاذبه‌های طبیعی لامرد است که باید مسئولان در ساخت و تجهیز این منطقه گام‌های جدی بردارند. 

جمالی تصریح کرد: علاوه بر ارتباط مردم این منطقه با کشورهای حوزه خلیج فارس نیز اکنون لامرد مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است که سرمایه گذاران آلومینیوم جنوب و نیروگاه برق 913 مگاواتی غدیر انرژی لامرد در منطقه ویژه اقتصادی لامرد و دیگر صنایع شهرستان می‌توانند در امر رونق گردشگری سلامت در شهر لامرد نقش بسزایی ایفاء کنند.

وی با اشاره به اینکه توسعه گردشگری سلامت در رونق پروازها و توسعه فرودگاه لامرد تاثیرگذار خواهد بود، گفت: شورای شهر لامرد در زمینه گردشگری سلامت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استقبال می کند و از هیچ کمکی فروگذار نخواهد کرد. 

جمالی با تاکید براینکه رونق گردشگری سلامت نیازمند مشارکت بخش خصوصی است، اظهار کرد: ظرفیت های درمانی لامرد درحال حاضر با توجه به درمانگاه تخصصی لامرد، بیمارستان ولیعصر لامرد که به درجه یک ارتقاء یافت و درحال افزایش امکانات و تجهیزات به این بیمارستان هستیم و همچنین فعالیت درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی و دیگر مراکز درمانی در این شهرستان باتوجه به افق آینده می توان چشم اندازی را برای توسعه گردشگری سلامت در نظر گرفت و در حال حاضر هم بیشتر مراجعین مراکز درمانی لامرد از شهرستانهای پارسیان، مُهر و شهرهای همجوار هستند و از این رو با برنامه ریزی مدون مدیران شهرستانی می‌‎توان به این مهم دست یافت.

انتهای پیام/
مرتضی عبداله زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز