خبرگزاری کار ایران

شهردار کرج خبر داد:

کاهش 40 درصدی تخلفات ساختمانی در کرج

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۵۴۰

شهردار کرج از کاهش 40 درصدی تخلفات ساختمانی و ارتقای سطح کیفی ساخت و سازها در این کلانشهر طی سه ماهه گذشته سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، اصغر نصیری عنوان کرد: طی سه ماهه گذشته سال جاری، با همکاری معاونت خدمات شهر و اداره کل بازرسی شهرداری این کلانشهر، نظارت بر روند ساخت و سازها به گونه ای بوده که تخلفات در این بخش تا 40 درصد کاهش پیدا کرده است.

شهردار کرج با بیان اینکه هیچ عذر و بهانه ای در ارتباط با ساخت و سازهای غیر مجاز در شهر قابل توجیه نیست، ادامه داد:فعالان عرصه ساخت و ساز نباید از کیفیت ساخت و سازها با به کارگیری مصالح ساختمانی کم کیفیت و لحاظ نکردن استاندارها بکاهند، از طرفی مسئولان شهرداری این کلانشهر نیز موظف هستند با هرگونه ساخت غیر قانونی برخورد کنند و مانع از آن شوند.

نصیری گفت: باید بدانیم سود حاصل از تخلفات ساختمانی به نفع هیچ شخصی نیست و جان و مال مردم را نیز با خسارات جبران ناپذیری رو به رو می کند؛ بر این اساس شهرداری کرج در حیطه وظایف خود و با نظارت و گشت‌زنی‌های شبانه روزی به دنبال آن است تا این معضل را به حداقل ممکن برساند.

وی یادآور شد: ارائه آموزش های لازم به شهروندان و سازندگان در راستای آگاهی به مقررات ملی ساختمان، رعایت ضوابط شهرسازی، ایمنی و آتش نشانی و مبلمان شهری در ساخت و سازها از عواملی است که تخلفات را در حد چشمگیری کاهش می دهد.

شهردار کرج در پایان خاطرنشان کرد: این مجموعه به منظور ریشه‌کن کردن ساخت و سازهای غیرمجاز درحال تدوین لایحه و ارسال آن به شورای اسلامی‌شهر است تا نظارت بر ساخت‌های شهری را به بخش خصوصی واگذار کند و شرکت هایی که واجد شرایط لازم هستند را بر اساس آیین نامه و شرح وظایف در این زمینه به کار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز