خبرگزاری کار ایران

در جلسه کمیسیون بودجه مطرح شد؛

تاکید اعضای شورای شهر رشت بر نظارت در کاهش تخلفات ساختمانی

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۳۲۳

در نوزدهمین جلسه کمیسیون بودجه اعضای شورای شهر رشت بر نظارت در کاهش تخلفات ساختمانی تاکید کردند.

به گزارش ایلنا از رشت، حامد عبدالهی با اشاره به دستور جلسه گفت: در جلسات پی در پی کمیسیون بودجه و عمران، مفاد لایحه عوارض تشویقی در حال بحث و بررسی است.

وی تاکید کرد: این لایحه که به نوعی تسهیلات برای سرمایه گذاران بخش مسکن هست، می تواند به درآمدزایی شهرداری کمک کند.

عضو هیات رئیسه شورا همچنین گفت: مفاد این لایحه نباید به گونه ای باشد که سازندگان بسمت خلاف بروند و باید نظارت بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

عبدالهی همچنین پیشنهاد داد: می توان برای جلوگیری از ازدیاد تخلفات ساختمانی، بخصوص برای انبوه سازان تعیین کنیم که ابتدا گواهی عدم خلاف برای ساختمان های قبلی ارایه دهد و سپس از تسهیلات تشویقی شهرداری برای ساخت و ساز استفاده کند.

احمد رمضانپور دیگر عضو شورا نیز گفت: این تسهیلات تشویقی، هرچند بیشتر به نفع انبوه سازان است ولی موجب می شود صدور پروانه ساختمانی در مناطق افزایش یافته و درآمد زایی شهرداری افزایش یابد.

وی افزود: هرگونه ایجاد تسهیلات در بخش سرمایه گذاری مسکن موجب می شود گردش کار در دیگر مشاغل جانبی ساختمان هم رخ داده و ضمن ایجاد اشتغال، آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری هم کاهش یابد.

رمضانپور بر کاهش تخلفات ساختمانی تاکید کرد و یادآور شد: ولو اینکه این لایحه بیشتر به نفع انبوه سازان باشد، باز به نفع درآمدزایی شهرداری است.

وی افزود: اکنون بخش پرونده های زیادی در شعب کمیسیون ماده صد وجود دارد که ناشی از عدم نظارت بر تخلفات ساختمانی است. باید شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که سازندگان بفکر خلاف سازی نباشند.

در ادامه جلسه، مفاد این لایحه و ضریب محاسبه عوارض تشویقی بحث و بررسی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز