خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از بررسی بودجه:

موافقان و مخالفان بودجه در روز نخست چه گفتند

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۰۹۰

نمایندگان مجلس در موافقت و مخالفت با کلیات بودجه صحبت کردند و قرار است جلسات بررسی و صحبت نمایندگان در دو شیفت صبح و عصر ادامه داشته باشد.

روز نخست بررسی کلیات لایحه بودجه ۹۴ با صحبت‌های موافقان و مخالفان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ نمایندگان مجلس امروز در موافقت و مخالفت با کلیات بودجه صحبت کردند و بنا براین است که جلسات بررسی و صحبت نمایندگان در دو شیفت صبح و عصر ادامه داشته باشد.

توکلی٬ مخالف: قسمت‌هایی از لایحه بودجه ۹۴ جدول ندارد

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس و در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۹۴ در مخالفت با بعضی از قسمت‌های بودجه گفت: در لایحه بودجه سال ۹۴ جداول ذکر نشده است و گزارش بودجه در عصر پنج شنبه توزیع شده که نمایندگان در حوزه انتخابیه حضور داشتند.

تابش٬ موافق: شفافیت لایحه بودجه٬ شاخصه‌ آن است

در ادامه محمدرضا تابش در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۹۴ اظهار داشت: شفافیت بودجه یکی از شاخصه‌های مثبت لایحه پیشنهادی دولت است. سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است در این بودجه تبلور دارد که می توان به چند مورد آن از جمله کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد.

قائید رحمت٬ مخالف: با این بودجه مشکل اشتغال حل نمی‌شود

عباس قائید رحمت نماینده مردم درود با اعلام مخالفت خود در صحن علنی گفت: با هزار میلیارد تومانی که در بودجه در نظر گرفته شده نمی توان مشکل اشتغال ۸ میلیون نفر را مرتفع ساخت.

ندیمی٬ موافق: اگر فکر می‌کنید ارقام بودجه مشکل دارد٬ پیشنهاد دیگری بدهید

ابوذر ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۹۴ تاکید کرد: گفته می‌شود در کلیات لایحه بودجه به روستاها توجه نشده٬ این در حالی است که ۵۰۰ میلیون دلار در همین بودجه به منظور تامین آب روستاها از منابع صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است. اگر شما معتقدید که اعداد و ارقام در نظر گرفته شده کفاف نمی‌دهند جا به جا کنید ما طالب پیشنهادات شما هستیم این طبیعی است.

برومند٬ موافق: لایحه بودجه٬ هم کارشناسی شده٬ هم سیاسی است

حبیب برومند داش قاپو نماینده مردم بیله‌سوار و پارس‌آباد در موافقت با لایحه بودجه امسال دولت یازدهم گفت: لایحه بودجه امسال نه تنها یک لایحه کارشناسی شده و نسبتاً کامل است، بلکه یک لایحه سیاسی هم محسوب می‌شود و دولت تدبیر و امید با تنظیم این نوع لایحه، خواب قدرت‌های سلطه‌طلب و ایادی خودفروخته آنها را که با ارزان کردن نفت، حلقه محاصره فشار بر ملت ایران را افزایش می‌دادند، برهم زد.

قاضی‌پور٬ مخالف: بودجه به نفع سرمایه گذاران و ثروتمندان است

همچنین نادر قاضی پور در مخالفت خود با کلیات بودجه اذعان داشت: مگر قرار نبود در لایحه بودجه احکام دائمی آورده نشود پس چرا این اتفاق نیفتاده است و باز هم شاهد احکام در بودجه هستیم ضمن آنکه بخش‌های دیگر بودجه طوری دیده شده که به نفع سرمایه گذاران و ثروتمندان باشد.

عباسی، موافق: شفافیت منابع بودجه از نقاط قوت بودجه است

سلیمان عباسی نماینده مردم گنبد کاووس در اعلام موافقتش درخصوص کلیات بودجه دولت روحانی گفت: درراستای تکالیف دولت درصدی از اعتبارات بودجه ۹۳ که مغایر با قانون بودجه نویسی بوده حذف شده که این مسئله دارای آثار مشخص برای افزایش بهره وری است. همچنین بر اساس بودجه‌ای که تدوین شده نیاز به اصلاح قوانین و بخش‌نامه‌ها نیست که باعثسرعت تخصیص اعتبارات می‌شود.

رستمیان، مخالف: درآمدهای پیش بینی شده در لایحه بودجه ۹۴ واقعی نیست

عبدالرحمان رستمیان نماینده مردم دامغان در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۹۴ اظهار داشت: از دولت و مجلس تشکر می‌کنیم که با همه تنگناهایی که وجود داشت بودجه را ارائه کرده اما متوازن نیست که نبود طرح‌های جامع در زمینه‌های مختلف را یکی از دلایل نبود عدالت و توسعه متوازن در کشور می دانیم. در حالی که اگر طرح‌های جامع تعریف شود کسی نمی‌تواند در فصل بودجه و با حضور در سازمان مدیریت برنامه‌ریزی در این خصوص دخالت و تاثیرگذاری داشته باشد.

اکبریان، موافق: همه چیز را به باد انتقاد گرفتن درست نیست

عزیز اکبریان نماینده مردم کرج با موافقت خود و تشکر از بودجه سال ۹۴ گفت: همه چیز را به باد انتقاد گرفتن، تیره و تار دیدن مسائل درست نیست. مخالفان هیچ اشاره‌ای به منابع درآمدی جدید نمی کنند. پیشنهاد بدهید که دولت از فلان منبع کسب درآمد کند. یکی از ابزارهای مثبت بودجه٬ جلوگیری از فرار مالیاتی و الزام به پرداخت مالیات توسط قرارگاه‌ها، سازمان‌ها و مراکزی است که تا امروز از پرداخت مالیات طفره می رفتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز