خبرگزاری کار ایران

رییس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور:

عدم گزارش تخلف در دستگاههای اجرایی، مجازات در پی دارد

کد خبر : ۱۲۱۰۲۲

گزارش‌های اختصاصی ارسالی به مراجع قضایی و مراجع رسیدگی‌کننده به تخلفات اداری کارکنان دستگاه‌ها از هر نظر متقن بوده و اگر در هر یک از آن گزارش‌ها به مواردی از تخلف اشاره می‌کنیم موضوع کاملاً برای ما محرز است.

رییس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور گفت: بر اساس قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد اگر مسئولان میانی دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌هایی شاهد تخلف بوده و موارد را به مراجع ذی‌ربط گزارش ندهند، مشمول مجازات می‌شوند.
به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان در جلسه هماهنگی بازرسی کل و هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات اداری و کمیته‌های انضباطی دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی، اظهار کرد: در نظام اسلامی نظارت بر عملکرد کارگزاران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و بر همین اساس است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای قوای سه‌گانه کشور و همچنین مسئولان در رده‌های مختلف مسئولیت وظایف نظارتی پیش‌بینی شده است.
بازرس کل خراسان رضوی در زمینه پیشگیری از وقوع تخلفات اداری در دستگاه‌های اجرایی، گفت: برخورد جدی با تخلفات کارکنان دستگاه‌های اجرایی یک اقدام پیشگیرانه محسوب می‌شود. اگر بخواهیم پیشگیری و بازدارندگی از تخلف و انحراف داشته باشیم حتماً باید بر اساس قانون به‌دقت به تخلفات رسیدگی کنیم.
درویشیان با اشاره به انواع نظارت و بازرسی در سازمان، بیان کرد: اهداف سازمان بازرسی از تعریف و اجرای برنامه‌های نظارت و بازرسی در انواع مختلف شامل پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات اداری، ارتقای سطح سلامت اداری دستگاه‌های اجرایی و صیانت از سرمایه انسانی در نظام اداری(به‌ویژه مدیران) می‌شود.
بازرس کل خراسان رضوی گفت: گزارش‌های اختصاصی ارسالی به مراجع قضایی و مراجع رسیدگی‌کننده به تخلفات اداری کارکنان دستگاه‌ها از هر نظر متقن بوده و اگر در هر یک از آن گزارش‌ها به مواردی از تخلف اشاره می‌کنیم موضوع کاملاً برای ما محرز است.
درویشیان در ادامه از روسای هیأت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان خراسان رضوی خواست که رسیدگی به گزارش‌های اختصاصی(حاوی ذکر موارد تخلفات اداری) ارسالی از سوی اداره کل بازرسی استان را در اولویت قرار دهند.
بازرس کل خراسان رضوی تصریح کرد: بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور تصمیم داریم همراه با ارسال گزارش‌های اختصاصی(حاوی ذکر موارد تخلفات اداری) به دستگاه‌ها(در استان یا در مرکز کشور) از این پس نمایندگانی را جهت ارائه اطلاعات لازم به اعضای هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری در زمینه رسیدگی به گزارش‌های ارسالی اعزام کنیم.
رییس منطقه ۲ سازمان بازرسی گفت: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های پیشگیرانه اداره کل بازرسی استان ارسال گزارش‌های نظارتی هشداردهنده به هنگام به مقامات مسئول است.
وی تصریح کرد: انجام اصلاحات ساختاری از جمله در زمینه نظام توزیع اعتبارات یکی از پیگیری‌های سازمان بازرسی کل کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز