خبرگزاری کار ایران

فعالیت 61 هیأت رسیدگی به تخلفات اداری در مجموعه وزارت بهداشت

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۶۰۱

نماینده وزیر و سرپرست دفتر هماهنگی هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری گفت: فعالیت های آموزشی، ارزیابی و هماهنگی در عملکرد هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری، مهم ترین معیار در انتخاب وزارت بهداشت در میان دستگاه های دولتی به عنوان رتبه اول و برتر در سطح کشور بوده است.

به گزارش ایلنا؛ حسین کشاورز در خصوص دلایل انتخاب دفتر هماهنگی هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت بهداشت به عنوان رتبه اول و برتر در سطح کشور ضمن بیان این مطلب گفت: در ارزیابی عملکرد دفاتر هماهنگی هیأت ها، معیارهای مختلفی توسط دبیرخانه هیات عالی نظارت بر رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان دولت تعیین و اعلام شده که مجموعاً در 5 محور و در قالب 22 شاخص ارایه شده است.

وی گفت: از جمله مهم ترین محورها، انتصاب اعضاء و تشکیل هیأت ها، کیفیت آرا صادره و ارائه گزارشات مربوط و هماهنگی در عملکرد هیأت ها بوده است که وزارت بهداشت حایز بالاترین نمره در محورهای مذکور شده است.

دکتر کشاورز تصریح کرد: مهم ترین عوامل امتیازآور فعالیت های آموزشی در بین اعضاء هیأت ها بوده است که تاکنون بیش از نیمی از هیأت های زیر مجموعه، تحت آموزش های منظم و منطقه ای قرار گرفته و طبق برنامه پیش بینی شده بقیه اعضاء نیز تحت آموزش قرار خواهند گرفت. ضمن اینکه برگزاری همایش های سالیانه به منظور انتقال تجارب و آموزش از طریق اساتید دیوان عدالت اداری و هیأت عالی نظارت و سایر مراجع  همواره در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، بررسی آرا صادره و کم و کیف آنها و گزارش به موقع و بهینه به مراجع ذیربط در قانون نیز از عواملی بوده که موجب کسب بالاترین امتیاز شده است.

کشاورز همچنین در خصوص مهم ترین وظایف دفتر هماهنگی هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت بهداشت گفت: برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری و آیین نامه اجرایی آن، وظیفه اصلی دفتر هماهنگی هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری، ایجاد هماهنگی و نظارت بر فعالیت هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت بهداشت است.

وی افزود: از جمله وظایفی که به عهده دفتر هماهنگی هیأت ها است بررسی صلاحیت اعضا هیأت ها و گروه های تحقیق آنها است که در این زمینه همواره تلاش شده است که 61 هیأت زیر مجموعه که در دانشگاه ها و سایر سازمان های وزارت متبوع مشغول به خدمت هستند، از نظر تعداد عضو مشکلی نداشته باشند.

وی در ادامه گفت: تجزیه و تحلیل آراء و عملکرد هیأت های مذکور از اصلی ترین تکالیفی است که در قانون برای دفتر هماهنگی هیأت ها در نظر گرفته شده که در وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با تعریف فرآیندها و رویه های اداری کلیه آرا صادره به طور سیستمی مورد بررسی قرار می گیرد.

سرپرست دفتر هماهنگی هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری یادآور شد: موضوع آموزش، راهنمایی و هدایت هیأت ها به منظور اجرای هر چه صحیح تر قانون نیز از دیگر تکالیف قانونی دفتر است. البته با توجه به گستره جغرافیایی خدمت و تنوع و حساسیت وظایف، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموعاً از نظر کمی و کیفی بزرگترین مجموعه رسیدگی به تخلفات اداری در کشور را در اختیار دارد.

وی همچنین در خصوص برنامه های آینده برای ارتقاء سطح کیفی فعالیت های دفتر هماهنگی هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری خاطرنشان کرد: موضوع مبارزه با تخلفات و فساد اداری در زمره مهم ترین برنامه های دولت در اصلاح نظام اداری است و موضوع پیشگیری از وقوع تخلف که در سطح کشوری از جمله وظایف کمیته ارتقاء سلامت نظام اداری است مورد توجه این دفتر نیز قرار دارد و در زمینه های مختلف آن برنامه ریزی می شود.

کشاورز افزود: در همین راستا و برای ارتقاء سلامت نظام اداری و سالم سازی محیط خدمت به مردم، دفتر هماهنگی هیأت ها از چند محور، سعی در بهینه کردن فعالیت ها و تکالیف قانونی خود دارد و یکی از آنها محاسبه زمانی فرآیند رسیدگی به تخلفات اداری است که از طریق آن در تلاشیم زمان رسیدگی به تخلفات را هر چه کمتر کنیم. بازرسی های میدانی و بررسی های اسنادی هم در دستور کار برای رصد فعالیت های هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری قرار دارد.

به گفته دکتر کشاورز، مباحث آموزشی در سطوح مدیران، کارشناسان و کارمندان نیز از برنامه هایی است که در دست است. همچنین انتشار مجموعه های آموزشی و اطلاع رسانی، فعالیت های تحقیقی در حیطه دلایل بروز کج روی های اداری و ارزیابی دقیق اقدامات هیأت ها با چک لیست ها و معیارها و جداول ذیربط نیز دنبال می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز