خبرگزاری کار ایران

گودرز صادقی مطرح کرد:

اصلاح طلبی کاذب – فرصت طلبی واقعی

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۴۲۶

در غیاب نیروهای اصیل و اصلی اصلاح طلب که معمولا به سختی از دم تیغ گزینش‌های سخت می‌گذرند، این افراد که برای رفتن به شورای شهر ادای اصولگرایی در می‌آورند، برای رفتن به مجلس پا را از مستقل بودن هم فراتر گذاشته، به اصلاح طلبان دوآتشه‌ای تبدیل م‌یشوند که گویی آفرینندگان اصلی حماسه دوم خرداد بوده اند.

به گزارش ایلنا، گودرز صادقی فعال اصلاح طلب با اعلام این مطلب افزود : هر از گاهی که بازی زمانه فرصتی به دست داده تا اصلاح طلبان یا اعتدال گرایان داخل حکومت قدرت را در قوای مجریه و مقننه کشور به دست گیرند، طیفی از نیروهای بینابینی که مسیر بادهای موسمی را به درستی تشخیص می‌دهند داعیه دار اصلاح طلبی شده، سهم مناسبی را از سفره انقلاب و مردم به یغما می‌برند.

وی افزود: نیروهای بینابینی معمولا افرادی هستند که هیچگونه هزینه مادی و معنوی برای دفاع از عقاید نداشته شان متحمل نشده اند. افرادی هستند که بیشتر به باج گیر شباهت دارند تا افرادی ایثارگر... آنها نه از قدرت مدیریت اجرایی بالایی برخوردار هستند و نه از قانون و قانونگزاری اطلاعاتی دارند. اگر به یک مسئولیت اجرایی برسند بر اساس سفارش و لابی‌گری به آن دست می‌یابند و اگر به مجلس راه یابند به جای اصلاح قوانین در کار باندبازی برای تحمیل تغییرات به دولت و گرفتن امتیازات ویژه برای دوستان و حامیان و بستگان خود وارد می‌شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران افزود: در این بازار مکاره، آنچه فراموش می‌شود اخلاق اصلاح طلبانه است یعنی قانونگرایی، دفاع از حقوق مردم، احترام به استقلال قوا و... اینان نمی‌دانند که اصولگرایی و اصلاح‌طلبی با دوست بازی و قبیله گرایی متفاوت است. آنان به راحتی اصلاح طلبان واقعی را قربانی مطامع خود می‌کنند و برای رسیدن به منافع شخصی خود افراد دست سوم از وابستگانشان را جایگزین افراد وارسته و مدیر و مدبر می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان کاذب فرصت طلبان واقعی هستند. نه سواد درست و حسابی دارند که با تکیه بر آن مشکلی از مشکلات کشور را حل کنند و نه با درد مردم آشنا هستند که غمگسار واقعی آنان باشند. یکی به نعل می‌زنند و یکی به میخ، تا اگر در بر پاشنه دیگر چرخید راه فراری از شعارهای اصلاح طلبانه خود پیدا کنند. معمولا در جایی که کار می‌کنند پایگاهی ندارند و به جای اینکه بر شایستگی‌های فردی خود تکیه کنند به بزرگترها می‌چسبند و با اغوای آنها کار خود را پیش می‌برند. آدم را به یاد موشی می اندازند که با فیلی دوست شده بود و در جاده ای خاکی دست بر کمر نهاده و پشت سر را نگاه کرد و با تبختر گفت: جناب فیل! عجب گرد و خاکی راه انداخته ایم!

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: فرصت طلبان هرگز در دل توده ها جایی پیدا نمی‌کنند چون مردم با حس ششم و فطرت خود سره را از ناسره تشخیص می‌دهند. آنچه آدمی را در دل مردم جای می‌دهد. ایمان و اعتقاد قلبی و عمل مومنانه اوست و نه ادعاها و صحبت‌ها و حزب گرایی مبتدی (قبیله گرایی) آنان جا دارد تا اصلاح طلبان واقعی نگذارند این گونه افراد خود را به عنوان پرچمها و نمادهای این جریان قالب کنند. 

رئیس  دانشگاه ارومیه در دولت اصلاحات گفت: حضور یک نفر فرصت طلب در یک جریان سیاسی به منزله  خوره ای است که منجر به متلاشی شدن آن جریان می‌شود. حضور چنین افرادی نه تنها موجب سینرژی نمی‌شود، بلکه آنتاگونیست‌هایی هستند که موجب تحلیل و از بین رفتن سازمان سیاسی خواهند شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز