خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان خبر داد:

فعالیت 120 هزار صنعتگر صنایع دستی در استان کرمان

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۱۹۰

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از فعالیت بیش از 120 هزارصنعتگر صنایع دستی در این استان خبر داد و گفت: از سال 1394 تاکنون 20 هزار گردشگر خارجی در واحدهای بوم گردی استان اقامت داشته اند.

به گزارش ایلنا از کرمان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در نشست مشترک با  "محمدرضا پورابراهیمی" رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در محل این اداره کل، با اشاره به اینکه باید نگاه دولت به صنعت گردشگری نگاهی اقتصادی باشد، افزود: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید این نگاه پررنگ تر شده و بین صنعت گردشگری و رشد اقتصادی رابطه ای دو طرفه بوجود آمده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر استان کرمان در توسعه صنعت گردشگری و به دنبال آن توسعه اقتصادی کشور نقش بسزایی داشته است، اظهار داشت: ثبت 4 اثر تاریخی ویک اثر طبیعی و همچنین ثبت سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم شیریکی پیچ در فهرست میراث جهانی می تواند دلیلی بر این ادعا باشد.

وی با بیان اینکه استان کرمان دارای بیشترین آثار ثبت جهانی در کشور است، اظهار کرد:  این استان از هفت هزار اثر شناخته شده و 700 اثر ثبت ملی بهره می برد که هرکدام از آنها به تنهایی می تواند گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب کند.

وفایی با تاکید بر فعالیت بیش از 120 هزار صنعتگر صنایع دستی در استان کرمان، افزود: در حال حاضر برای تعداد زیادی از این صنعتگران اشتغال ایجاد شده است.

وی به ثبت جهانی گلیم شیریکی پیچ سیرجان اشاره کرد و افزود: این اتفاق به سبب تلاشهای شبانه روزی همکاران سازمان و این اداره کل رخ داد که  موجب شد بتوانیم همچنان در قله آثار ثبت جهانی کشور بمانیم.

وی بااشاره به اینکه 40 پایگاه یگان حفاظت میراث فرهنگی در سراسر استان  فعالیت دارند، بیان داشت: در حال حاضر 200 نیروی اموزش دیده به صورت شبانه روزی از بناهای تاریخی و محوطه های باستانی محافظت می کنند و یکی از منظم ترین نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی در سطح کشور محسوب می شوند.

وفایی به راه اندازی 140 واحد بوم گردی در نقاط مختلف استان اشاره  و عنوان کرد: از سال 94 تاکنون قریب به 20 هزار گردشگر خارجی در اماکن بوم گردی استان اقامت داشته اند که متوسط ماندگاری آنها یک و نیم شب بوده است.

وی بیان داشت: خوشبختانه  فعالیت بازسازی و مرمت ابنیه تاریخی و توسعه خانه های بوم گردی و سنتی در بافت تاریخی شهرها در راستای آماده سازی زمینه های لازم برای حضور گردشگران داخلی و خارجی در استان کرمان  رو به رشد بوده است و همچنان ادامه دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به 13 هتل در حال ساخت دراین استان اشاره کرد و گفت:  در حال حاضر قریب به 8 هزار تخت در واحدهای  اقامتی استان مانند هتل، مهمانپذیر و خانه مسافر  و بوم گردی وجود دارد که در اختیار گردشگران قرار می گیرد.

وی گفت: در سال های گذشته تعامل خوب دستگاه هایی مانند استانداری، میراث فرهنگی، شهرداری و اوقاف موجب شده که بیشتر بناهای شاخص کرمان مرمت  شدند و با تغییر کاربری به بهره برداری برسد.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از کسب رتبه برتر این اداره کل در زمینه شاخص‌های اختصاصی ارزیابی عملکرد  در بین ادارات استانی در سال 95 خبر داد و افزود: این اداره کل  توانست طی سال گذشته به رشد 35 درصدی در زمینه شاخص های عمومی و ده درصدی شاخص های اختصاصی دست یابد.

وفایی همچنین از دستیابی رتبه سوم ارزیابی عملکرد شاخص‌های عمومی و اختصاصی در بین ادارات میراث فرهنگی کشور خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه صنعت گردشگری کرمان در مسیر اصلی خود قرار گرفته و نسبت به سالهای جهش قابل توجهی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز