خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

ضرورت تقویت زیرساخت های البرز/لزوم انتقال زندانها و افزایش فضای آموزشی

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۸۰۲

استاندار البرز در چهل و هشتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، موانع و مشکلات استان را مطرح و نگاه ویژه دولت را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی نجفی، امروز، ضمن قدردانی از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: البرز با توجه به نوپا بودن با وجود پتانسیل بالا، نیازمند توجه و نگاه ویژه دولت است.

وی با اشاره به مشکلات موجود که با ازدیاد جمعیت پیش آمده، گفت: بیشتر شهرها و استانهای کشور، رشد منفی جمعیت را تجربه کردند در حالی‌که در استان البرز، فاصله ازدیاد جمعیت به قدری بود که نتوانسته رشد کند. تراکم جمعیت نسبت به شهرهای دیگر بالاست. تراکم استانها معمولا 46 نفر است درحالی‌که در استان البرز 469 نفر و در شهر کرج 891 نفر است که 19 برابر جمعیت کشور است بنابراین این رشد جمعیت، نگاه ویژه مدیران را می‌طلبد.

نجفی افزود: رشد جمعیت بالا، مشکلاتی در متوسط سرانه فضای آموزشی کشور، ایجاد کرده است که باعث شده مدارس دو شیفته در استان  بیشتر از متوسط کشوری است به نحوی که سرانه فضای آموزشی کشور بالای 5 متر مربع است اما در البرز به 2.5 می رسد که زیبنده استان مجاور و معین پایتخت، نیست.

وی با اشاره به سفرهای رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: با وجود گذر 14 استان از البرز، نیازمند نگاه ویژه هستیم و با توجه به تمهیدات دکتر نوبخت، اما باز محتاج کمک‌های مسئولان کشور هستیم. سقف اعتبارات تسهیلات پرداختی طی این مدت به بالای 400 میلیارد تومان رسیده است و سهمیه پیش بینی شغل نیز به 45 هزار شغل ارتقا پیدا کرده است.

استاندار البرز به مشکل زندانها اشاره کرد و گفت: وجود دو زندان در استان مشکلات را بیش از پیش کرده لذا در انتقال آنها باید کمک شود. 

نجفی با عنوان اینکه همه ارگانها باید در ستاد اقتصاد مقاومتی، دخالت کنند، خاطرنشان کرد: در یک ماه اخیر، کارگروه اشتغال و رفع موانع و تولید با جدیت کار می کنند که کافی نیست و نیازمند همت بیشتر است.

نجفی در ادامه با بیان اینکه برای تحقق تصمیمات ستاد اقتصاد مقاومتی همه قوا کمک کنند گفت: در سه ماه اخیر استان البرز در این بخش فعال تر از گذشته بوده است  و کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید نیز به کمک استان آمده است.

استاندارالبرز با اشاره به بحث مسافری شدن فرودگاه پیام نیز گفت: انتظار می رود این موضوع از سوی وزارت ارتباطات با حفظ زیرساخت ها مورد پیگیری قرار گیرد چرا که  ایجاد فرصت های شغلی منتهی خواهد شد.

وی با بیان اینکه البرز بعنوان استان در بحث شاخص‌ها نیازهای فراوانی دارد گفت: انتظار می رود این دغدغه‌ها در جلسات هیات دولت طرح موضوع و مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز