خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات در سفر به البرز:

فرودگاه پیام با رفع موانع، مسافربری می‌شود/ هدررفت بسیاری از محصولات کشاورزی به دلیل عدم حمایت

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۷۰۷

چهل و هشتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز با حضور آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرج، محمدجواد آذری جهرمی ظهر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی استان البرز، اظهار داشت: گزارش  جلسات اقتصاد مقاومتی در حال بررسی است. همگی به دنبال رشد کشور هستیم. اگر مدیران کارگروه تنها به دنبال ارائه گزارش باشند که همگی شبیه هم است، مشکلی حل نخواهد شد و این تنها مشکل استان‌ها نیست بلکه آفتی است و همه جا با آن درگیر هستیم.

آذری جهرمی گفت: گاهی مدیران فقط دنبال ارائه برنامه، هستند. با این مدل پیگیری، چیزی متحول نمی شود. باید به لحاظ استعداد بی نظیر جمعیتی استان البرز، یک فرصت بی نظیر و بازار مصرف خوب، فراهم کرد.

وی با عنوان اینکه نمی‌توان برنامه تولید و مصرف را جدا دانست، تصریح کرد: باید تکلیف قاچاق را مشخص کرد. اگر آماری در سمت استان بیاید باید نسبت به آن برنامه ریزی داشت. لازم است حمایت از بازار، پیگیری شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: شهرستان طالقان از لحاظ گردشگری یکی از قطب‌های مهم است اما سالها بدون امکانات باقی مانده و برای مایحتاج اولیه کاری نشده است.

وی گفت: در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی بیش از 140 درصد گزارش پیشرفت، ارایه شده باید دید در واقعیت کاری انجام شده یا خیر.

آذری جهرمی با تاکید بر حل معضل حمل و نقل استان، بیان کرد: اگر مشکل راههای مواصلاتی حل شود، علاوه بر کاهش آلودگی هوا و حل ترافیک، بیشتر مشکلات تولید و اشتغالزایی استان، حل می شود. جاده مهم است و باید راهکار مشخص کرد چه کمک هایی می توان به این استان داشت. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: تلاش نمایندگان البرز و تجربه استاندار در گیلان قابل تقدیر است لذا برنامه ها باید مدون شود. صنوف باید تقویت و با حوزه های دیگر پیوند داده شود. باید در بطن به موضوعات رسیدگی شود. بخش خصوصی می خواهد موانع برداشته شود. 

وی با اشاره به مشکلات کشاورزی، گفت: بسیاری از محصولات هدر می رود چراکه حمایت نمی شوند و از ظرفیت استفاده نمی کنند و با خارج شدن از روستا، معضلات دیگر پیش نمی آید. 

جهرمی با اشاره به اینکه برنامه خوب روی زمین نمی ماند، گفت: مطابق با جمعیت میزان بازار و ظرفیت دیده شود. از صدا و سیما و سمن ها باید حمایت شوند و با برنامه‌های عملیاتی، وارد شد. البرز به لحاظ انسانی، مدیران موفق، پتانسیل و ظرفیت خوبی دارد و نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده، هستیم.

جهرمی اظهار داشت: برنامه‌ها باید با سند اقتصاد مقاومتی مرتبط باشد و نباید اجازه غیر آن وارد شود. برنامه های غیر ضرور حذف  و اصلی ها پیگیری شود. حوزه ارتباطات وزارت در استان البرز است.  فاز اول کریدور در نزدیکی پیام است. در این محدوده 100 هزار شغل را دنبال می کند و بعضی از شرکت ها شروع کردند. دو شرکت خارجی با وجود بازار، تمایل به همکاری دارند. 

وی با اشاره به اینکه فرودگاه پیام با رفع موانع، مسافربری می‌شود، اظهار داشت: فرودگاه پیام ظرفیت مسافربری دارد اما ایراد انباشت زباله در نزدیکی این مجموعه، وارد است چراکه بر اساس وزش باد، مانع پرواز است. همچنین اجتماع پرندگان مشکل این مجموعه است و در مجموعرباید با برطرف شدن مشکلات محیط زیست حل شود.

وی افزود: مشکل معارضان حل شود و محصور کردن در شورای تامین پیگیری شود. در توسعه فرودگاه ردیف وجود ندارد و باید از دارایی خودش استفاده کند و فعلا درآمد خوبی ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: گردشگری استان البرز ییلاق خوبی برای مردم کرج و کشور است. بحث جاده باعث شده کل گردشگری سمت شرق تهران هدایت می شود و فاصله کوتاه را دلیل این امر می دانند لذا گردشگری مساله مهمی است که می توان تحول خوبی در این عرصه به وجود آورد. شرایط استان البرز رشد خوبی داشته است. اما جای رشد بیشتر داریم که می توان آنرا جدی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز