خبرگزاری کار ایران

سلیمانی خبرداد:

کشف یک میلیون و 152 هزار نخ سیگار قاچاق در استان ایلام

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۹۱۲

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایلام گفت: یک میلیون و 152 هزار و 980 نخ سیگار قاچاق طی 6 ماه نخست سال 96 در این استان کشف و ضبط شده است.

به گزارش ایلنا، علی نجات سلیمانی اظهار کرد: این مقدار در دوره مشابه سال گذشته یک میلیون و 79 هزار و 880 نخ بوده که افزایش هفت درصدی را در مقایسه با 6 ماه ابتدایی سال 95 نشان می دهد.

وی یکی از برنامه های این کمیسیون را مقابله با ورود کالاهای ضد فرهنگی به استان ذکر کرد و افزود: در نیمه نخست سال گذشته چهار هزار و 487 عدد از این اقلام در استان شناسایی و ضبط شده بود که امسال با افزایش 10 درصدی به چهار هزار و 931 عدد رسید، ضمن اینکه طی مدت یاد شده سه هزار و 196 دستگاه تجهیزات دریافت ماهواره از متهمان ضبط شد که امسال کاهش 29 درصدی پیدا کرده و به 2 هزار و 254 دستگاه رسیده است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایلام یادآور شد: کشف 653 دستگاه تجهیزات رایانه ، یک هزار و 827 عدد مواد محترقه ، 10 قلم میراث فرهنگی ، 310 کیلوگرم فرآورده های شیلاتی و 49 قلم لوازم پزشکی از دیگر کشفیات این کمیسیون طی 6 ماه ابتدایی سال 96 بوده است.

سلیمانی از کشف 17 هزار و 280 قلم لوازم التحریر قاچاق در این استان خبر داد و گفت: طی مدت یاد شده 61 هزار و 900 کیلوگرم چوب قاچاق نیز از قاچاقچیان شناسایی و ضبط شده است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایلام اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه 730 نفر که در زمینه قاچاق کالا و ارز در این استان فعالیت می‌کردند، دستگیر شده‌اند.
مجموع پرونده های مکشوفه طی 6 ماه نخست سال جاری در زمینه قاچاق کالا و ارز 763 مورد بوده درحالیکه این تعداد در مدت مشابه پارسال 661 مورد بود که 10 مورد از این پرونده ها بیش از یک میلیارد ریال ارزش داشته و 753 مورد نیز کمتر از یک میلیارد ریال برآورد شده اند.

ارزش ریالی پرونده های کشف شده در حوزه قاچاق کالا و ارز این استان طی 6 ماه نخست سال جاری 56 میلیارد و 620 میلیون و 66 هزار ریال بوده است، این مقدار در دوره مشابه سال گذشته 43 میلیارد و 372 میلیون و 491 هزار ریال بود که از افزایش 31 درصد ارزش ریالی پرونده های کشف شده در این استان خبر می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز