خبرگزاری کار ایران

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا خبرداد:

فوت 10 هزار نفر در تصادفات امسال جاده‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۰۱۲

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا، از کشته شدن 10 هزار و 770 نفر براثر تصادفات جاده‌ای، در7 ماه سال جاری در جاده‌های کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار موسی امیری با اعلام این خبر به بالا بودن آمار کشته‌های سوانح در جاده‌های کشور اشاره کرد و بر نقش هر چه بیشتر مردم در کاهش سوانح به همراه ارائه تسهیلات لازم و ضروری برای زیرساخت‌ها و نیز ارتقای ایمنی خودروها تاکید کرد.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه برنامه کاهش تلفات از سال 85 تاکنون آغاز شده و همچنان تلاش‌ها برای کاهش تلفات سوانح جاده‌ای ادامه دارد افزود: روند کاهش تلفات سوانح جاده‌ای در کشور بسیار کند است.

سردار امیری با اشاره به طراحی نقشه راه ایمنی جاده‌ای در 5 محور اصلی، در قالب سه برنامه کوتاه، میان و بلند مدت در بازده زمانی 10 ساله گفت: با تدوین و عملیاتی شدن نقشه راه ایمنی جاده‌ای، تلفات سوانح جاده‌ای در کشور به کمتر از 9 هزار نفر کاهش می‌یابد.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ایمنی جاده‌ها، خودروها، مهارت رانندگان، مدیریت پس از سوانح و امداد و نجات نیز باید تقویت شود افزود: 40 تا 50 درصد آمار پزشکی قانونی مربوط به کشته شدن افراد پس از وقوع تصادفات جاده‌ای بوده که در زمان انتقال مصدوم به بیمارستان اتفاق می‌افتد.

سردار امیری با اشاره به ثبت 73 درصد تصادفات جاده‌ای و27 درصد در حوزه درون شهری 7 ماه امسال، از افزایش جرایم رانندگی در سال آینده خبر داد و گفت: با وجود افزایش واردات خودرو به کشور، حجم شماره گذاری این نوع خودروها 5 ماه امسال بیشتر بوده، اما در سه ماه گذشته با کاهش واردات، روند شماره گذاری خودروهای وارداتی نیز کمتر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز