خبرگزاری کار ایران

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا مطرح کرد:

افزایش تلفات تصادفات جاده‌ای در شهریور امسال/ جاده‌های مازندران پرتلفات‌ترین نقاط کشور

asdasd
کد خبر : ۴۱۴۰۴۷

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: تلفات تصادفات جاده‌ای در شهریور​ امسال ، سه و شش دهم درصد بیشتر از سال گذشته بود .

به گزارش ایلنا، جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه همایش پیشکسوتان و بازنشسته های سپاه ناحیه شهرستان آمل در روستای اوجی آباد این شهرستان گفت : 810 نفر شهریور امسال در سوانح رانندگی جاده ای جان باختند که این آمار سه و شش دهم درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است .

سردار موسی امیری افزود : در این مدت در درون و برون شهرها ، بیش از 15 هزار و 250 تصادف ثبت شد که بر اثر آن 18 هزار و 600 نفر زخمی شده اند .

وی گفت : بر پایه تجربه‌های میدانی پلیس و آمارهای به دست آمده در 5 سال گذشته ، شهریور امسال پرتلفات ترین ماه در این بازه زمانی بوده است .

امیری یادآور شد : امسال به سبب آب وهوای خوب و مناسب ، مردم به سفر تمایل بیشتری داشتند و بر همین اساس میزان سفرها در شهریور  امسال به نسبت مدت مشابه پارسال افزایش داشت .

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه با بیان اینکه جاده‌های مازندران در تصادفات برون شهری یکی از پرتلفات ترین جاده‌های کشور در شهریور امسال شناخته شد، افزود: استان‌های گلستان، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد نیز در رده‌های بعدی تصادفات برون شهری قرار داشتند و در تصادفات درون شهری نیز استان‌های فارس، قزوین و هرمزگان بیشترین سوانح و تلفات را داشتند.

سردار امیری تصریح کرد : افزایش تصادفات برون و درون شهری و افزایش تلفات ، متاسفانه در کشور بسیار جدی و نگران کننده است و موضوع مدیریت سوانح رانندگی باید از سوی مسئولان جدی گرفته شود.

به گفته وی ، یکی از عوامل افزایش تصادفات خود مردم اند که اگر ایمنی و احتیاط و رعایت مقررات را جدی نگیرند ، این تلفات در ماه ها  و سال های آینده  روند صعودی خواهد داشت.

 

سردار امیری با بیان اینکه در سالهای اخیر کار مهمی برای کاهش تصادفات در کشور انجام نشده است ، گفت : توقع پلیس این است که در وهله نخست وضع راههای کشور  بهتر و در وهله بعد  ایمنی خودروها با استانداردسازی قطعات بیشتر شود .

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت : 2400 نقطه حادثه خیز در جاده های کشور وجود دارد

بر همین اساس یکی از درخواست های جدی پلیس این است که دولت بودجه و اعتبار مورد نیاز را برای ایمن سازی این تعداد نقاط حادثه خیز را تامین و وزارت راه و شهرسازی برای اصلاح این نقاط اقدام کند.

سردار امیری افزود: هیچ اولویتی اکنون مهمتر از  ایمنی جاده‌های کشور نیست چرا که با ایمن سازی جاده ها از جان باختن شمار زیادی از هموطنان در هر ماه پیشگیری خواهد شد .

وی همچنین بر ضرورت افزایش سامانه های هوشمند ثبت تخلف تاکید و  از نصب حدود 3 هزار دستگاه دوربین ثبت سرعت و تخلفات رانندگی در سه هزار کیلومتر از جاده های پرتردد کشور تا پایان امسال خبر داد.

سردار امیری گفت: از مجموع حدود 80 هزار کیلومتر راه‌های اصلی در کشور ، تاکنون فقط بیش از 2 هزار کیلومتر از جاده ها با دوربین های ثبت سرعت و تخلفات کنترل می شود و امیدواریم با کمک دولت و نصب دوربین های بیشتر در جاده ها ، نظارت ها دائمی و شبانه روزی شود تا سرعت و تخلفات رانندگان کمتر و در نتیجه تصادفات کاهش یابد.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: از فروردین سال 96 همه خودروهای سنگین و نیمه سنگین تولید داخل ، که بدون استانداردهای یورو 4 باشند ، علاوه بر ممنوعیت تردد در داخل شهرها، از تردد آنها در جاده های کشور نیز جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز