خبرگزاری کار ایران

هاشمی به ایلنا خبر داد:

لامرد- دوحه در اولویت پروازهای هواپیمایی آسمان/ بررسی علت لغو پروازهای لامرد

رئیس شرکت هواپیمایی آسمان ایستگاه لامرد گفت: در صورت موافقت متقاضیان چارتر به زودی مسیر جدید پروازی فرودگاه لامرد راه اندازی می‌شود.

سید مصطفی‌هاشمی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: با توجه به دریافت مجوز پرواز در مسیر شیراز -لامرد-دوحه و بالعکس از سوی مدیر عامل شرکت آسمان، به‌ زودی مسیر جدید پروازی پس از نهایی‌شدن به مجموعه پروازهای هواپیمایی آسمان در فرودگاه لامرد اضافه می شود.

وی گفت : ناچاریم این پرواز را پس از احتساب هزینه‌های آن از جمله افزایش نرخ ارز، به چارتر کننده واگذار کنیم تا موضوع صرفه اقتصادی حل شود.

هاشمی بیان کرد: در نشستی کارشناسی با حضور مدیرعامل و معاونان شرکت هواپیمایی آسمان، دلیل لغو پروازهای ایستگاه لامرد بررسی شد.

 رئیس‌شرکت هواپیمایی‌آسمان ایستگاه لامرد گفت:هم اکنون پروازهای‌هواپیمایی‌آسمان در اکثر ایستگاه‌های پرتردد به دلیل کاهش مسافر و نبود صرفه اقتصادی برای شرکت هواپیمایی آسمان تا اطلاع ثانوی ابطال شده ، که فرودگاه لامرد هم از آن مستثنی نبوده است.

وی تصریح کرد: شرکت هواپیمایی آسمان وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان یک شرکت خصوصی-تجاری، تمامی هزینه‌های خود را از محل درآمد پروازها جبران می‌کند  و از این رو به دلیل کاهش مسافر در مسیر شیراز-لامرد و بالعکس که ریشه در بهبود و کوتاه شدن مسیرهای مواصلاتی زمینی دارد مشکلاتی را برای پروازهای این شرکت در فرودگاه لامرد بوجود آورده است.

سید مصطفی هاشمی

رئیس شرکت هوایپمایی آسمان ایستگاه لامرد در ادامه بیان کرد: هواپیماهای مسیر شیراز-لامرد و بالعکس در فرودگاه شیراز مستقر بوده و استفاده از این هواپیماها در مسیرهای خارجی از فرودگاه لامرد مستلزم اقتصادی بودن مسیر شیراز-لامرد-شیراز است که متاسفانه به جز روزهای سه شنبه که در اختیار شرکت نفت بصورت چارتر و توسط یکی از آژانس های شهرستان اداره می گردد، تنها پرواز روزهای شنبه با افت شدید مسافر مواجه بوده  و رساندن هواپیما به فرودگاه لامرد جهت انجام پرواز مسیر دبی را با مشکلات عدیده ای مواجه ساخته است و همین عامل در گذشته نیز باعث شد تا در فرودگاه همجوار  پرواز مشابه با ابطال مواجه شود.

رئیس شرکت هوایپمایی آسمان ایستگاه لامرد تصریح کرد: تشخیص سود و زیان هر پرواز توسط بازرگانی شرکت آسمان بررسی می شود که تا کنون پروازهای آسمان در چندین فرودگاه از جمله لارستان به دلیل نبود صرفه اقتصادی برای شرکت هوایپمایی آسمان ابطال شده است.

وی در پاسخ به اینکه چرا در سالهای گذشته پروازها متوقف نشده است، افزود: عدم توجه به جبران کمبود مسافر طی سالهای گذشته در ایستگاه لامرد به مرور زمان سبب تعطیلی پروازها شد و آنچه که اطلاع دارم در دوره های گذشته نیز تصمیم به توقف فصلی پروازها گرفته شده بود که با وعده مسئولان منتفی شد ، امیدواریم با آغاز دور جدید و راه اندازی مجدد مسیرهای موردنیاز بازهم با مشکل عدم استقبال مسافران مواجه نگردیم.

وی خطاب به مسئولان شهرستانی تاکید کرد: استمرار پروازها فقط با همکاری و استقبال مردم و دستگاه های اجرایی از مسیرهای جدید پروازی امکان پذیر بوده و جای هیچ گونه گلایه و شکایتی از توقف پروازها در شرایط خالی بودن صندلی ، وجود نخواهد داشت.

هاشمی ادامه داد: عرضه هر پرواز در مقابل میزان تقاضای مسافر امکان پذیر است و هر شرکت هوایپمایی دیگری هم که به فرودگاه لامرد وارد شود و در صورت کمبود مسافر با شکست و توقف پروازها روبرو خواهد شد.

وی بر همکاری مسئولان در جلوگیری از لغو پروازها تاکید و گفت : اگر قرار است با هر هزینه ای مشکل کمبود مسافر حل شود نیز بهتر است  که این حمایت از شرکت هواپیمایی آسمان صورت پذیرد چرا که حضور آسمان با امکانات و زیرساختهای فعلی و با برنامه ریزی بلندمدت بوده و هر اقدامی که منجر به انتقال امکانات و ظرفیت های شرکت آسمان گردد ، هزینه های زیادی را به منافع مردم در فرودگاه لامرد وارد می کند که جبران آن به سختی انجام می شود.

هاشمی درباره پروازهای تهران از ایستگاه لامرد افزود: اگر مدیران صنایع منطقه ویژه اقتصادی لامرد و منطقه عملیاتی پارسیان و مسئولان شهرستانی با جدیت؛ تضمینی را برای استفاده از پروازها به شرکت هواپیمایی آسمان ارائه نمایند، مسیر هوایی به مرکز کشور متصل و همچنین سایر مسیرها از طریق همین پروازها به انجام خواهد رسید.

وی ادامه داد: در نشست با مدیرعامل و معاونان شرکت هواپیمایی آسمان ضمن بررسی و تحلیل آمار پروازهای ایستگاه لامرد و مسیریابی کارشناسی ، پیشنهاد برقراری اولویت های پروازی جدید از سوی این ایستگاه مطرح شد و امیدواریم به زودی مسیر جدید پروازی پس از نهایی شدن به مجموعه پروازهای هواپیمایی آسمان در فرودگاه لامرد اضافه شود.

نشست با دکتر علایی

هاشمی در ادامه اظهار کرد: شرکت هواپیمایی آسمان بالاترین سرمایه گذاری را از نظر تجهیزات ، اماکن اداری و نیروی انسانی در شهرستان لامرد فراهم کرده است و هم اکنون در حال پیگیری تامین بخش زیادی از نیازهای ایستگاه لامرد از طریق تهران با موافقت مدیرعامل هستیم که این نشان دهنده عزم جدی هواپیمایی آسمان در استمرار پروازهای خود با توجه به شرایط اعلام شده دارد.

او گفت: شرکت آسمان نخستین شرکتی بود که از زمان تحریم با مدیریت دکتر علایی اقدام به نوسازی و افزایش ناوگان در تایپ‌ها و انواع مختلف هوایپماها نمود و تعداد زیادی از انواع هواپیماها را احیاء و در اختیار خطوط پروازی گذاشت.

هاشمی در پایان گفت: در راستای اجرای طرح بومی سازی مدیران ایستگاه های مختلف در سطح کشور و به پیشنهاد حوزه مدیریت، بنده عهده‌دار مسئولیت شدم و  علیرغم ابطال پروازهای فصلی پس از آغاز به فعالیت ، با تمام توان در جهت تامین منافع مردم تلاش خواهم کرد.

گفتنی است باتوجه به لغو پروازهای آسمان فرودگاه لامرد علوی نماینده مردم شهرستانهای لامرد و مهر در دیدار با وزیر کار از وی خواسته است جهت برقراری مجدد پروازها تدابیر لازم اندیشیده شود که مورد استقبال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته و دستورات لازم در این زمینه را صادر کرده است و ربیعی در این دیدار ادامه فعالیت هواپیمایی آسمان در فرودگاه لامرد را منوط به استقبال مردم و نیروهای مستقر در صنایع آن منطقه کرده است. همچنین باتوجه به پیش بینی افزایش تقاضا در پروازهای فرودگاه لامرد پس از آغاز به فعالیت کارخانه آلومینیوم لامرد، نیروگاه سیکل ترکیبی غدیر نیز مذاکراتی از طریق علوی نماینده مردم شهرستان های لامرد و مهر در مجلس با مسئولان هواپیمایی ایران ایر صورت گرفته است.

کد خبر : ۵۵۵۴۵۸