خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خبرداد:

مسمومیت 42 کودک بر اثر مصرف قرص متادون/ هشدار به والدین

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۷۲۷

مدیرگروه سلامت دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت: سال گذشته 42 فقره مسمومیت برای کودکان زیر پنج سال رفسنجانی اتفاق افتاده است.

به گزارش ایلنا، پروین نخعی با اعلام این خبر اظهار داشت: والدین باید توجه داشته باشند شیشه‌های حاوی متادون را در دسترس کودکان قرار ندهند و یا اگر محتوی متادون را در شیشه‌های شربت سرماخوردگی قرار می‌دهند این شیشه را در معرض دید کودکان قرار ندهند.
 
نخعی افزود: شعار جهانی هفته کودک "هر کودک نشانه خدا است" است و کودکان انگیزه زندگی و مایه نشاط برای والدین هستند بنابراین باید بیشتر از هر زمانی از این نونهالان مراقبت کرد.
 
وی عنوان کرد: گروه سلامت و خانواده شامل 5 گروه سنی به اضافه مادران باردار و برنامه‌ باروری سالم است که گروه‌های سنی شامل کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان، سالمندان است و برای هر گروه سنی اقدامات خاصی انجام شده است.
 
نخعی خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که انجام دادیم، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای احیای نوزادان و کودکان بود چرا که هرگاه برای کودک حادثه‌ای رخ داده، خانواده و اطرافیان نمی‌دانند که چگونه با آن حادثه برخورد کنند و متاسفانه مرگ کودکان بدلیل حوادث، بالاست و در واقع از علل اصلی مرگ کودکان در رفسنجان حوادث است لذا تمرکز خود را بر پیشگیری از حوادث گذاشته‌ایم.

نخعی اظهار داشت: با توجه به اینکه در کل دنیا نشستن کودکان زیر 12 سال جلوی ماشین ممنوع است ولی گاهی اوقات کودک بدون صندلی کودک و بدون بستن کمربند ایمنی جلو می‌نشیند یا ایستاده یا سر و بدن خود را تا نصفه از شیشه ماشین بیرون برده و یا اینکه کودک از ماشین‌هایی که سقف‌شان باز می‌شود خود را بیرون می‌برد که امکان دارد با کوچکترین ترمز، گردن یا قفسه سینه کودک به موانعی از ماشین برخورد و دچار حادثه‌ای تلخ و ناگوار شوند.
 
مدیر گروه سلامت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه متاسفانه اینگونه حوادث ترافیکی در رفسنجان مرتب تکرار می‌شود، تصریح کرد: در 6 ماهه نخست امسال از 8 مورد مرگ کودکان زیر پنج سال 5 مورد مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

نخعی خاطرنشان کرد: حادثه قابل اجتناب است و این مرگ‌ها با کمی دقت و توجه والدین قابل اجتناب است و جلوی چنین حوادثی را راحت‌تر می‌توان گرفت. سال گذشته نیز از مجموع 29 مورد مرگ کودک زیر پنج سال در رفسنجان 7 مورد بر اثر حوادث ترافیکی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز