خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی البرز خبرداد:

البرز، رتبه نخست تولید دارو‌های دامی در کشور

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۳۵۹

مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: البرز رتبه اول تولید داروهای دامی سموم و مواد ضدعفونی کننده دام را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا، علی اصغر شریفی با اعلام این خبر اظهار داشت: پروژه‌های مختلف در راستای بهداشت و سلامت دامی انجام گرفته است که مراقبت و پیشگیری از بیماری‌های دامی از مهم‌ترین این اقدامات است.

شریفی افزود: از جمله بیماری‌هایی که به خوبی کنترل شده تب برفکی، تب مالت و همچنین کنترل تب کریمه کنگو است که در شش ماهه اول بیش از 69هزار دز واکسن طیور و 27هزار مورد واکسیناسیون بروسلوز دام سنگین و 25هزار مورد واکسیناسیون بروسلوز دام سبک انجام گرفته‌است.

وی در ادامه اضافه کرد: 26هزار بازرسی صورت گرفته که در این بازرسی های با 172 مورد تخلف، برخورد قانونی شده و 60 واحد متخلف نیز پلمپ شدند.

شریفی عنوان کرد: همچنین رتبه دوم در پرورش ماهی‌های زینتی، رتبه 4 در تولید تخم مرغ، رتبه 9 در تولید شیر رتبه 5 در تولید مرغ تخم‌گذار و رتبه 5 گاو اصیل شیری با 81 هزار راس و بزگترین گاو داری شیر در کشور در اختیار استان البرز است.

وی در خصوص صادرات محصولات فراوردهای دامی گفت: در شش ماهه اول سال بیش از 2 هزار قطعه پولت، 10هزار عدد مرغ نطف  دار و 38 هزار قطعه جوجه یکروزه و  43هزار و 900 کیلوگرم شیر خام صادرات به کشورهایی چون عراق، افغانستان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز