خبرگزاری کار ایران

در نخستین همایش استانی هاری مطرح شد؛

راه‌اندازی دومین آزمایشگاه جامع تشخیص هاری در زاهدان/بیشترین آمار ابتلا به بیماری هاری در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۸۵۶

اولین همایش استانی هاری با هدف بررسی و آسیب‌شناسی دلایل ابتلا به این بیماری کشنده در زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدمهدی گویا در این همایش گفت: دنیای امروز به جایی رسیده که واژه امنیت تنها در مباحث سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کاربرد دارد، در صورتی که واقعیت آن است که هر امنیت در گرو امنیت سلامت است.

وی با اشاره به اینکه برای پیشگیری به موقع از مخاطرات این نوع بیماری‌ها باید تمام توان خود را صرف کرد، افزود: همسایه بودن با دو کشوری که توان مقابله با بیماری‌ها را ندارند انرژی مضاعف و هزینه‌ بالایی می‌خواهد.

رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد : استان سیستان و بلوچستان مهمترین گلوگاه کشور برای جلوگیری از انواع بیماری‌های واگیر و غیر واگیر است.

وی از تصمیم دولت مبنی بر برنامه‌هایی برای رسیدن به نقطه حذف اینگونه بیماری‌ها خبر داد و گفت: هیچ کاری برای تامین امنیت در سلامت انسان‌ها امکان‌پذیر نیست مگر اینکه همه دستگاه‌های نظارتی با همکاری و همیاری، در این راه گام بردارند.

گویا با اشاره به اینکه بیشترین آمار ابتلا به بیماری هاری مربوط به این استان است، افزود: با هدف تسریع در روند تشخیص بیماری هاری، قرار است دومین آزمایشگاه جامع تشخیص هاری در زاهدان راه‌اندازی شود تا به مردم سراسر استان خدمات ارائه کند.

همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز ضمن تشکر از دستاندرکاران برگزاری این همایش، افزود: در یک‌سال گذشته مسئله بیماری هاری در سه نوبت در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مطرح شد که این امر نشان از حساسیت بالای اعضاء کارگروه نسبت به این موضوع دارد.

محمودرضا میری تصریح کرد: همه جای ایران تامین سلامت انسان‌ها فقط با ایفای نقش حوزه بهداشت و درمان مقدور نیست بلکه تمام دستگاه‌های نظارتی مقابل سلامت خود و سایر هموطنان مسئول‌ هستند. استان سیستان و بلوچستان همیشه میزبان انواع بلایای طبیعی و غیر طبیعی است که سلامت انسان‌ها را به خطر می‌اندازد.

وی ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این همایش برنامه‌ریزی دقیق برای پدیده هاری است تا بتوانیم با توجه به شرایط اقلیمی و وسعت استان به تمام همشهریان و هم استانی‌ها بهترین خدمات را ارائه کنیم.

همچنین در این مراسم معاون بهداشتی دانشگاه گفت: یکی از مهمترین عوامل در پیشگیری از هاری و بیماریهای مشابه، استفاده از ظرفیتهای مختلف از جمله داوطلبان سلامت و سفیران سلامت در بحث اطلاع رسانی و آموزش است.

سید مهدی طباطبایی تصریح کرد: در مرحله اول، آموزش به پرسنل و در مرحله دوم اطلاع‌رسانی به مردم از طریق چاپ پوستر وتهیه کلیپ‌های آموزشی می‌تواند یاری گر ما در کنترل و مهار بیماری باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز