خبرگزاری کار ایران

عدالت در بهداشت از نظر معاون مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان

کد خبر : ۱۸۵۷۴۶

«با تعیین سنجش شاخصهای عدالت در سلامت مداخلات لازم درخصوص کاهش نابرابریهای سلامت مشخص خواهد شد وبا محاسبه دقیق شاخصهای عدالت در سلامت تاثیر فاکتورهای اجتماعی بر سلامت نیز معین خواهد شد.»

معاون فنی مرکز بهداشت استان سیستان و بلوچستان گفت: عدالت در سلامت زمانی محقق می‌شود که همه آحاد جامعه و هر کس به طور ایده آل باید فرصت عادلانه در بهره‌مندی از خدمات در جهت دستیابی به ظرفیت کامل سلامت خود را داشته باشد.

به گزارش ایلنا؛ دکتر محمدی در کار گروه فنی شاخصهای عدالت در سلامت اظهار داشت: عدالت در سلامت یکی از موضوعات مهم در عرصه سلامت است که باید از ابعاد مختلف به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: سلامت مقوله‌ای است که بدون عزم ملی، و عدم همکاری بین بخشی و مشارکت مردمی، دستیابی به اهداف عالی آن تامین نمی‌شود و با توجه به اینکه یکی از رسالت‌های وزارت بهداشت ارائه مراقبتهای اولیه بر اساس ۴ رکن اساسی عدالت، همکاری بین بخشی، مشارکت مردمی و استفاده از تکنولوژی مناسب شکل گرفته است لازم است با همکاری بین بخشی و مشارکتهای مردمی این امر تحقق یابد.
معاون فنی مرکز بهداشت استان خاطر نشان کرد: با تعیین سنجش شاخصهای عدالت در سلامت مداخلات لازم درخصوص کاهش نابرابریهای سلامت مشخص خواهد شد وبا محاسبه دقیق شاخصهای عدالت در سلامت تاثیر فاکتورهای اجتماعی بر سلامت نیز معین خواهد شد.
دکتر محمدی وضعیت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را از نظر جمع آوری و یک جهت نمودن آمار وارقام شاخصهای عدالت در سلامت را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: شاخصهای عدالت در سلامت همه ساله برای هر شهرستان بر حسب متغیرهایی چون جنس، سواد، وضعیت اقتصادی، سن و محل سکونت در صورت امکان و ضرورت محاسبه می‌گردد.
محمد سالاری کار‌شناس ارشد آمار و انفورماتیک مرکز بهداشت استان نیز گفت: در استان سیستان و بلوچستان تمامی شاخصهایی که به نحوی در عدالت و ارتقاء سلامت نقش دارند پس از بررسی کار‌شناسی، بحثو تبادل نظر و نیز بر اساس بارش افکار با متخصصان و کار‌شناسان محاسبه می‌گردد.
وی ادامه داد: کاهش تفاوت‌ها و نا‌برابری در سلامت مستلزم ایجاد پایش عدالت در سلامت است و با اجرای این نظام می‌توان وضعیت تفاوتهای سلامت و عوامل مسبب آن در طول زمان را به تصویر کشید و با استفاده از نتایج حاصل مداخلات مناسبی را طراحی و اجرا نمود.
گفتنی است: دومین کار گروه فنی شاخصهای عدالت در سلامت با حضور مسئولین معاونت بهداشتی و نمایندگان ادارات و سازمان‌ها در مرکز بهداشت استان برگزار گردی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز