خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی وزارت بهداشت خبرداد:

نارسایی کبد نتیجه مصرف داروی «اکسی الیت»

کد خبر : ۱۲۱۱۴۰

مصرف این دارو در ایران نیز وجود دارد، سازمان غذا و دارو دستور جمع‌آوری آن را داده است / نارسایی کبد می‌تواند باعثپیوند کبد و در ‌‌نهایت مرگ بیماران شود.

ایلنا: معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: مصرف داروی «اکسی الیت» برای کاهش وزن و انرژی‌زایی به نارسایی کبد منجر می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ علی‌اکبر سیاری به کپسول و پودری به نام اکسی‌الیت اشاره کرد و گفت: داروی «اکسی الیت» کپسول و پودری برای انرژی‌زایی و کاهش وزن مصرف می‌شود اماباعث۵۰ مورد نارسایی کبد در دنیا شده است.

وی بااشاره به اینکه سازمان‌های جهانی برای جمع‌آوری داروی «اکسی الیت» اقدام کرده‌اند، افزود: مصرف این دارو در ایران نیز وجود دارد، سازمان غذا و دارو دستور جمع‌آوری آن را داده است.

به گفته معاون بهداشتی وزارت بهداشت نارسایی کبد می‌تواند باعثپیوند کبد و در ‌‌نهایت مرگ بیماران شود.

وی بااشاره به اینکه ۳۵۰ میلیون نفر در دنیا دیابت دارند و ۳۵۰ میلیون نفر در معرض دیابت هستند، افزود: ۲۵ میلیون نفر در ایران اضافه وزن و چاقی دارند که ۳۱ هزار مرگ در ارتباط با چاقی است و ۲۶ میلیون نفر هم در معرض دیابت هستند.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت ادامه داد: ۱۱ میلیون نفر فشار خون دارند که این بد‌ترین حالت است چرا که ۸۱ هزار مرگ ارتباط با فشار خون دارد.

سیاری با بیان اینکه عامل ۶۰ درصد مرگ و میر در دنیا، چهار بیماری غیرواگیر است، عنوان کرد: سکته قلبی، مغزی، سرطان و دیابت این چهار بیماری هستند که همگی قابل پیشگیری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز