خبرگزاری کار ایران

خبرنگار ایلنا در لرستان در یادداشتی به استاندار یادآور شد؛

لرستان چشم انتظار اقدام وعمل دولت در اشتغالزایی

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۱۸۴

آقای استاندار، اهل رسانه در دیار لرستان همواره مدافع حق و حقوق مردم بوده اند و همواره با قلم و بیان خود هم وحدت بخش بوده اند و هم مشکلات، مسائل، فرصت ها، تهدیدها و چالش های استان را فریاد کرده اند و خبرنگاران مطمئن ترین واسطه شما و مردم هستند.

 

لرستان چشم انتظار اقدام وعمل دولت در اشتغالزایی

لرستان قلب تپنده ایران اسلامی است، استانی که دیگر با شعار و تعارف میانه خوبی ندارد، غیور و دلاور خواندن مردم این استان نمی تواند دیگر دردهای مزمنش را درمان  کند.

مردمان این دیار همواره نسبت به نظام جمهوری اسلامی متعهد و وفادار بوده اند، این ادعا را می توان در مبارزات  قبل از انقلاب علیه رژیم پهلوی و در دوران‌های مختلف انقلاب اسلامی و خصوصا جنگ تحمیلی مشاهده و اثبات کرد.

اما با همه اینها بیکاری دردی است که همچون خوره‌ای خطرناک به جان جوانان لرستان افتاده است، امروز مهمترین دغدغه خانواده های لرستانی اشتغال فرزندان شان است، فرزندانی که دارای تحصیلات دانشگاهی بوده و برای تشکیل خانواده، چشم به راه شغلی هستند.

با تشکیل دولت دوازدهم انتظار می رود همه مسئولین استانی و به ویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، آستین ها را بالا بزنند تا شاهد تولدی دوباره  و تولید در استان باشیم، تولد کار و اشتغال و تولید برای ایجاد این دو ضروری است، تا امید و آینده دولت تدبیر و امید در لرستان جان بگیرد و ثمر بدهد.

اکنون که مردی لر از تبار سرزمین زاگرس نشین توفیق خدمت در دولت امید در لرستان محروم و مظلوم و در عین حال سرشار از ظرفیت‌ها و نیروی انسانی فراوان را یافته است، ضمن تبریک به استاندار محترم  نکاتی را به ایشان یادآوری می کنم.

 جناب آقای سید موسی خادمی ؛

 آقای استاندار

اینجا لرستان است سرزمین مفرغ و بلوط سرزمینی به قدمت تاریخ ایران با مردمی شناسنامه دار در طول تاریخ، خاکش پاک است و دامن گیر، سرزمین بزرگان و فرزانگانی چون آیت الله بروجردی مرجع عالیقدر، آیت الله کمالوند و شهیدان رحیمی و...

آقای استاندار! مردم لرستان و بویژه جوانان این دیار هم چنان مثل سال های دور و این سال ها چشم انتظار اقدام و عمل دولت در زمینه کار، اشتغال و توسعه سیاسی اجتماعی هستند.

تجربه سال های سال این استان ثابت کرده و می کند دعواهای سیاسی و حاشیه های بی هدف هیچ کمکی به کار، تولید و اشتغال نمی کند. نیاز امروز لرستان، اتحاد و وحدت برای مبارزه با دشمنی به نام بیکاری است.

آقای دکتر خادمی، سرمایه گذاری بخش خصوصی در لرستان و تشویق و حمایت از سرمایه گذاران برای کار در این دیار از مهمترین محورهایی ست که می تواند جاده بن بست بیکاری را به آزادراه کار و اشتغال جوانان تبدیل کند.

رونق گردشگری و لرستان گردی محور دیگری ست که به ایجاد کار و اشتغال جوانان کمک می کند.

تکمیل، بازسازی و روان سازی کارخانجات لرستان و ایجاد پروژه های جدید راه را بر بیکاری لرستان می بندد، علاوه بر این ها توسعه راه ها و به ویژه راه آهن و تجهیز فرودگاه مرکز استان نیز یارانی هستند که مسئولین را در مبارزه با بیکاری کمک و پشتیبانی می کنند.

تولید کار و اشتغال در لرستان نیازمند تلاش همگانی و کوشش جهادی است.

وجود معادن مختلف در لرستان از جمله ظرفیت هایی ست که می توان از آن در جهت رفع بیکاری بهره ها برد، حمایت از صاحبان معادن با تسهیلات کم بهره و دراز مدت به تولید و اشتغال جوانان منجر می شود.

حمایت از تولیدات کشاورزان لرستانی، رونق تولید را در استان چند برابر می نماید. سیفی کاران در این فصل از ارزانی محصولات خود در رنجند و نیازمند حمایت ویژه دولت می باشند.

اشتغال تنها استخدام در یک اداره و نشتن پشت میز نیست، رونق کار و اشتغال در لرستان به حمایت از دامداران، کشاورزان، اصناف و بازاریان، صاحبان معادن و...  بستگی دارد. بیکاری فقط در میدان عمل درمان می شود و با آمار و ارقام دردی از بیکاران درمان نخواهد شد.

آقای استاندار ، اهل رسانه در این دیار همواره مدافع حق و حقوق مردم بوده اند و همواره با قلم و بیان خود هم وحدت بخش بوده اند و هم مشکلات، مسائل، فرصت ها، تهدیدها و چالش های استان را فریاد کرده اند . آقای دکتر خادمی ، خبرنگاران مطمئن ترین واسطه شما و مردم می باشند؛ بنابراین همراه و هم جهت با اهل رسانه، تعامل و همگرایی با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و علما و روحانیون دلسوز و استفاده از ظرفیت نخبگان در راستای توسعه و آبادانی لرستان گام بردارید.

خدایا چنان کن سرانجام کار/ تو خشنود باشی ما رستگار

حسام شفیعی -خبرنگار ایلنادر لرستان

 

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز