خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر وزارت آموزش و پرورش در سنندج:

با رقابت‌گرایی،زمینه تشویش را در دانش آموزان ایجاد نکنیم

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۸۰۳

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از تحصیل ۱۳/۵ میلیون دانش آموز در مدارس کشور در سال تحصیل جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضوان حکیم‌زاده امروز در آیین نمادین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان دخترانه شاهد هوشمند در سنندج درباره آمار ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس، افزود: ۱۳.۵ میلیون دانش آموز در مدارس کشور در سال تحصیلی جاری ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد هفت میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز در دوره ابتدایی ثبت نام شدند.

وی اظهار داشت: بر اساس بینش قرآن کریم منش و کردار معلمان هم طراز با رسالت پیامبران تعریف و عینیت یافته است پس بر این اساس رحمت و بخشش جامعه تعلیم و تربیت می‌تواند گواه این موضوع باشد.

حکیم زاده با بیان اینکه در عصر امروز به نام اسلام و پیامبر خشونت در حال ترویج است ، گفت: رسالت معلمان بیش از هر زمان دیگری به فعالیت دو چندان در حوزه تعلیم و تربیت و نیز مبتنی بر رحمت نیازمند است.

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به همزمانی ماه مهر با دهه محرم و هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: در هر دو مناسبت حفظ معرفت و خدمت خالصانه به معنای واقعی نمود و عینیت یافته و لذا می‌طلبد با در پیش گرفتن راه و منش شهیدان از خون های ریخته شده پاسداری کنیم.

حکیم زاده عنوان کرد: معلمان کارگزاران اصلی آموزش و پرورش هستند و بایستی با فراهم کردن بستری آرامش بخش توام با نشاط اجتماعی و محبت آمیز و نیز رعایت اعتدال و نگاه برابر نسبت به دانش آموزان اهتمام ورزند.

وی به نقش دانش آموزان نیز گریزی زد و گفت: اساس پیشرفت و تعالی در مشارکت و تعامل خلاصه می‌شود و در این میان نقش خانواده ها و معلمان باید به سمت ایجاد این مقوله باشد نه با حس برتر جویی و رقابت گرایی زمینه تشویش و آشفتگی را برای دانش آموزان رقم بزنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز