خبرگزاری کار ایران

اعزام دو دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی به مناطق محروم گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۸۲۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اعزام دو دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی به مناطق محروم استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، شاهرخ یوسف زاده چابک در مراسم اعزام دو دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی به مناطق صعب‌العبور و محروم استان، از افتتاح ده پروژه بهداشتی در چهارمین روز از هفته دولت در استان خبر داد و گفت:از این تعداد پروژه، 7 مرکز جامع سلامت شهری و روستایی، یک خانه بهداشت و گلنگ زنی دو خانه بهداشت از برنامه‌های امروز هفته دولت در استان است.

وی با بیان اینکه برای ساخت هر مرکز جامع سلامت شهری و روستایی 500 تا 800 میلیون تومان هزینه شده‌است، اظهار کرد:عدالت در سلامت، توزیع و دسترسی عادلانه به امکانات خدمات درمانی و بهداشتی از الویت‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای طرح تحول نظام سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اعزام دو دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی در راستای استقرار طرح تحول سلامت و توسعه خدمت رسانی در مناطق محروم، یادآور شد: این دو دستگاه به ارزش ریالی 5 میلیارد و 600 میلیون ریال، به ناوگان خدمت رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اضافه شده است.

یوسف‌زاده تصریح کرد:این دو دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی برای ارائه خدمت در مناطق محروم که هنوز پوشش خدمات دندانپزشکی در آنها وجود ندارد، مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وی، افزود: در این کلینیک‌های سیار تمام تجهیزات دندانپزشکی به صورت رایگان برای ارائه خدمات عمومی دندانپزشکی فراهم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ساخت 10 کلینیک تخصصی ویژه در استان با اعتباری بالغ بر ده میلیارد تومان خبر داد و گفت: کلینیک‌های مذکور تا پایان سال در شهرهای رودسر، لنگرود، لاهیجان، فومن، آستارا، تالش، صومعه سرا، رشت، رودبار و آستانه اشرفیه به بهره‌برداری خواهند‌رسید.

یوسف‌زاده خاطرنشان کرد:کلینیک تخصصی ویژه در رشت با زیربنایی به متراژ 3هزار متر مربع ساخته خواهد‌شد و به عنوان کلینیک مرکزی، به بیماران خدمات ارائه می‌کند./

وی هدف از راه‌اندازی این کلینیک‌ها را زیرساختی برای نظام ارجاع بیان کرد و گفت: مدیریت هزینه و بیماری ‎ها دو هدف نظام ارجاع است.

اعزام دو دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی به مناطق محروم گیلان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز