خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

ضرورت احداث پایگاه امداد اضطراری در شهرستان باغملک خوزستان

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۹۶۴

رئیس اداره جمعیت هلال احمر شهرستان باغملک گفت: نبود پایگاه امداد اضطراری در هنگام وقوع حوادث یکی از مشکلات عمده مردم این منطقه است.

محسن شیخ‌علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: وقوع حادثه سیل سه‌شنبه‌شب گذشته در مناطق کوهستانی این شهرستان طبق آخرین آمار بیش از 200 خانوار را دچار خسارت مالی کرده است.

 شیخی‌علیزاده افزود: عمده‌ترین مشکل‌مردم این منطقه نبود پایگاه امدادکوهستان، بهداشت، سیل‌بند، جاده مناسب و نداشتن اسکان مناسب عشایر منطقه است.
 
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه همه ساله در منطقه امامزاده عبدالله بر اثر حوادث طبیعی تلفات جانی و مالی بسیاری رخ می‌دهد و این منطقه مرکز حضور گردشگران داخلی و خارجی و کوهنوردان است، به ساخت یک پایگاه امداد کوهستان چند منظوره نیاز است.
 
رئیس‌جمعیت هلال احمر باغملک با اشاره به اینکه منطقه فوق شاهراه تمامی روستاهای اطراف و مناطق عشایری دارای جاده خاکی و صعب العبور است، ادامه داد: وجود باران سیل آسا در ایام پاییز و بهار، وجود برف سنگین در ایام زمستان، نبود جاده‌های قابل دسترس برای کمک رسانی و دشواری ها و مشکلات امدادرسانی همه از جمله الزامات و نیازهای منطقه مرغزار امامزاده عبدالله (ع) است.

وی گفت: با توجه به اینکه همه ساله در منطقه امامزاده عبدالله بر اثر حوادث طبیعی تلفات‌جانی و مالی بسیاری رخ می‌دهد و اینکه مرکز حضور گردشگران داخلی و خارجی و کوهنوردان است، به ساخت یک پایگاه امداد کوهستانی چند منظوره نیاز مبرم داریم.

وی تصریح کرد: چند سالی است که موضوع ساخت اردوگاه اضطراری شهرستان باغملک مطرح شده است که از مسئولان استانی خواهشمندیم به موضوع ساخت اسکان اضطراری در این شهرستان توجه کنند.

سه شنبه شب گذشته سیل در مناطق کوهستانی شهرستان باغملک باعث خسارات مالی فراوانی به مردم عشایر این مناطق از جمله کشاورزی، مسکن، جاده‌ها، احشام و منازل مسکونی مردم این منطقه شد. این سیل خسارت جانی در پی نداشته است.

شهرستان باغملک یکی از شهرستان های استان خوزستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز