خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس کشاورزی در گفت و گو با ایلنا :

پدیده ریزگردها بیشترین صدمه را به کشاورزی خوزستان زد

یک کارشناس کشاورزی گفت: پدیده ریز گردها که در سالهای اخیر استانهای غربی کشور را درگیر خود کرده است علاوه بر مشکلات بهداشتی و صدماتی که بر سلامتی شهروندان وارد می کند تبعات اقتصادی نیز دارد که عمده ترین تقصیر آن بر میزان تولید محصولات کشاورزی و دامی است.

پدیده ریزگردها در استان خوزستان بیشترین صدمه را به بخش کشاورزی وارد کرد .

یک کارشناس کشاورزی گفت: پدیده ریز گردها که در سالهای اخیر استانهای غربی کشور را درگیر خود کرده است علاوه بر مشکلات بهداشتی و صدماتی که بر سلامتی شهروندان وارد کرده است تبعات اقتصادی نیز دارد که عمده ترین تاثیر آن بر میزان تولید محصولات کشاورزی و دامی است.

یحیی رجبی گالشی، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با پدیده ریزگردها و تاثیر آن برکشاورزی استانهای درگیر این پدیده اظهار کرد: در بخش کشاورزی کاهش کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی در استانهای درگیر مشهود است .

وی افزود: این خسارات به حدی بوده که توجه خاص مسئولان و صاحبنظران را طلب می کند.

این کارشناس کشاورزی با تاکید براینکه پدیده ریز گردها در استان خوزستان بیشترین خسارات را موجب شده است افزود: وجود گرد وخاک  باعث اخلال در فتو سنتز و تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن شده که این مشکل باعث کاهش عملکرد تولید می شود. به همین خاطر نیازمند توجه خاص مسئولان و صاحبنظران است.

رجبی گالشی تصریح کرد: از سوی دیگر گرد و غبار باعث کاهش عملکرد آفت کش ها و سموم گیاهی می شود که این رشد آفات و افزایش بیماریهای گیاهی و در نتیجه کاهش کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی را در پی داشته است.

 

 

کد خبر : ۲۶۱۲۴۱