خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان نور:

مشکلات بیمه محصولات کشاورزی شناسایی و مرتفع گردد

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۴۱۶

با بازدیدهای میدانی صورت گرفته و اقدامات جدی انجام گرفته در بخش کشاورزی و حوزه‌ های مرتبط شاهد رشد خوبی در سال آینده در این بخش خواهیم بود.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به استقبال نکردن کشاورزان از بیمه محصولات زراعی گفت: حذف بوروکراسی و تشریفات زائد اداری، زمینه رغبت کشاورزان برای بیمه محصولات کشاورزی را فراهم می‌کند.

به گزارش ایلنا، هادی خنجری در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان نور که با موضوع بررسی وضعیت کشت پاییزه، خرید و توزیع کود شیمیایی و منابع تأمین آب در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، پایین بودن میزان تعهدات، عدم پرداخت به موقع خسارات، مناسب عمل نکردن صندوق‌های بیمه و عدم رغبت کشاورزان به تولید محصولات کشاورزی را از مهمترین موضوعات کشاورزی شهرستان عنوان کرد.

وی حذف تشریفات زائد اداری، کوتاه کردن مسیر و حذف حضوری افراد با استفاده از خدمات الکترونیکی، کم‌کردن هزینه‌ ها و حمایت بانک‌ها را از عوامل اصلی رغبت کشاورزان و تولیدکنندگان برای فعالیت گسترده و سبب حمایت از تولید ملی و رونق اقتصادی دانست.

خنجری، با اشاره به وجود ۱۶۰ هکتار سطح زیر کشت کلزا در شهرستان نور افزود: کلزا محصول استراتژیک به شمار می‌آید و ضرورت دارد مشکلات فراروی کشت این محصول رفع و اطلاع‌رسانی شود.

فرماندار نور، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود و فضای مناسب برای کشت محصولات کشاورزی و شرایط ویژه شهرستان انتظار می‌رود میزان سطح کشت، تنوع محصولات و به تبع آن میزان برداشت افزایش یافته و رونق بیشتری پیدا کند.

خنجری گفت: با بازدیدهای میدانی صورت گرفته و اقدامات جدی انجام گرفته در بخش کشاورزی و حوزه‌ های مرتبط شاهد رشد خوبی در سال آینده در این بخش خواهیم بود.

فرماندار نور همچنین از بخشداران خواست تا اراضی سطح کشت حوزه استحفاظی خود را رصد کنند و اطلاعات مربوط را ارائه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز