خبرگزاری کار ایران

نبی بخش داوودی:

جاری شدن سیل در ایرانشهر، آب و برق بیش از 50 روستا را قطع کرد/ 1000 منزل مسکونی آسیب دیده‌اند

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۹۹۱

فرماندار ایرانشهر گفت: جاری شدن سیل در شهرستان ایرانشهر سبب ایجاد اختلال در شبکه آب و برق بیش از 50 روستای ایرانشهر و آسیب رسیدن به بیش از 1000 منزل مسکونی در این شهرستان شده است.

نبی بخش داوودی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو  با خبرنگار ایلنا ضمن اشاره به وزش طوفان و بارندگی از روز گذشته در شهرستان ایرانشهر ،اظهار داشت: بارش شدید باران سبب جاری‌شدن رواناب در منطقه ایرانشهر شده و بسیاری از بخش‌های ارتباطی، جاده‌ای و شبکه آبرسانی و توزیع برق را با مشکلات متعددی مواجه نموده است.

وی با اشاره به خسارات سنگین آبگرفتگی و سیلاب‌ها به منازل مسکونی و مناطق حاشیه شهر ایرانشهر، خاطرنشان کرد: جاری شدن سیل و وزش طوفان شدید سبب شکستگی و سقوط 50 عددتیر برق و قطع برق 25 روستا در ایرانشهر شده که از این تعداد 10 روستا به شبکه متصل شده و نیروهای امدادی برای رفع مشکل قطعی برق در 15 روستای باقی مانده مشغول به کار هستند. در ادامه بارش باران شبکه آب و برق در 50 روستای شرق و غرب بمپور با مشکل قطعی مواجه شده و  100 متر از شبکه اصلی آب شرب بمپور در مدخل رود خانه تخریب و آب شهر بمپور هم قطع نموده که نیروهای آب و فاضلاب برای حل مشکل در محل حاضر شده اند.

داوودی خاطرنشان کرد: 40 درصد از منازل شهر، حومه و روستاهای بخش مرکزی ایرانشهر دچار آب‌گرفتگی شده و 1000 واحد مسکونی 40 تا 100 درصد آسیب دیده‌اند.

فرماندار ایرانشهر ضمن اشاره به اعزام اکیپ‌های امدادرسانی از شهرستان زاهدان به‌منظور حل مشکلات ناشی از قطعی برق در مناط مختلف ایرانشهر، خاطرنشان کرد: جاری شدن سیل سبب وارد شدن آسیب به 100 متر از شبکه آب نیروگاه بخار ایرانشهر شده و اقدامات لازم برای رفع مشکلات بوجود آمده در حال انجام است .

وی در پایان از تمامی مردم و ساکنان بخش‌های مختلف ایرانشهر خواست به‌منظور جلوگیری از هرگونه حادثه و تلفات جانی  از تردد در مسیر رودخانه ها  خودداری نموده و به توصیه‌های هواشناسی و جاده ای توجه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز