خبرگزاری کار ایران

در پی بارندگی‌های اخیر صورت گرفت؛

جاری‌شدن سیل در بسیاری از نقاط استان فارس/ آماده‌باش به نیروهای امدادی و خدمات‌رسان

بارندگی های اخیر در استان فارس باعث جاری شدن سیل در این استان و تخریب پل محور مواصلاتی جهرم به شیراز شد.

حسن فیاض‌پور مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: از ساعات اولیه روز دوشنبه 25 بهمن ماه سامانه بارشی در استان فارس فعال شده و تقریبا در تمام شهرستان‌های استان به جز دو شهرستان در شمال آباده و بوانات در سایر نقاط استان بارندگی بسیار خوب و قابل توجهی داشتیم.

فیاض پور افزود: طی دو روز گذشته در شهرستان قیر و کارزین 155 میلی‌متر، شهرستان فیروزآباد 133 میلی‌متر، فسا 128 میلی‌متر، داراب 12 میلی‌متر، جهرم 124 میلی‌متر بیشترین میانگین بارندگی را در این منطقه داشتند و در بقیه نقاط استان بین 60 تا 70 میلی‌متر بارندگی صورت گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی شورای هماهنگی استان و شهرستان‌ها با همکاری فرمانداران شهرستان‌ها تلاش قابل تقدیری برای مهار بارش های اخیر داشتند و خوشبختانه به رغم این هجمه بارندگی و سیل خسارت جانی و مصدوم نداشته‌ایم. 

وی عنوان کرد: خسارت هایی بدلیل بارندگی های اخیر در استان فارس در تاسیسات زیربنایی نظیر  راه‌ها، جاده‌ها، خطوط انتقال آب و برق، اماکن مسکونی و عمومی در شهرها و روستاها را داشته‌ایم.

فیاض‌پور گفت: این سامانه بارشی تا شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت و تمام نیروهای امدادی و خدمات رسان برای مقابله با بحران سیل در حالت آماده باش قرار  دارند و از روز شنبه با اعزام تیم ستاد بحران میزان خسارت سیل در تمامی نقاط استان برآورد خواهد شد.

وی در پایان افزود: از عمده مشکلات جاری شدن سیل در استان فارس تخریب پل تش و برقی در محور مواصلاتی جهرم به شیراز است که باعث مسدود شدن مسیر شد که عوامل راهداری از راه‌های جایگزین موقت برای رفت و آمد مردم استفاده کردند.

کد خبر : ۴۵۹۹۲۵