خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کردستان عنوان کرد:

اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی نشانه گویای صداقت دولت روحانی است

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۵۴۱

رئیس شورای راهبردی ستاد دکتر روحانی در کردستان اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی و راه‌اندازی رشته زبان و ادبیات کردی را نشانه بارزی بر صداقت عملکرد دولت روحانی دانست.

به گزارش‌ایلنا، اجرای اصل ۱۵ قانون‌اساسی و راه‌اندازی رشته زبان و ادبیات کردی به گفته رئیس شورای راهبردی ستاد دکتر روحانی در کردستان علامتی گویا برای اثبات صداقت روحانی و دولت تدبیر و امید در اجرای بیانیه اقوام و عمل به تعهدات فرهنگی نسبت به اقوام ایرانی است.

حسین‌فیروزی بر این باور است اجرای این‌اصل بدون هیاهو انجام‌گرفت و دولت روی آن«مانور تبلیغی»انجام نداد، زیرا آن را «حق کردها» می دانست.

این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به تدوین و انتشار منشور حقوق شهروندی در دولت تدبیر و امید، تاکید کرد: در این سند حقوق تمامی شهروندان ایرانی از جمله اقوام و مذاهب مختلف مورد توجه قرار گرفته و امیدواریم در دولت دوم روحانی با پشتوانه آرای مردمی دیگر مطالبات کردستانی‌ها برآورده شود.

فیروزی همچنین از راه اندازی تمام ستادهای شهرستانی دکتر روحانی در کردستان خبر داد و گفت: ستاد روحانی در کردستان فراجناحی است و نیروهای سیاسی، مدنی و فعالان فرهنگی از همه طیف‌های فکری در آن حضور دارند.

وی تشکیل شورای راهبردی در ستادهای روحانی در کردستان را پتانسیلی مناسب برای حضور نخبگان و چهره‌های شاخص مدنی، اجتماعی، علمی، سیاسی و اقتصادی در این ستادها عنوان کرد و افزود: شورای راهبردی بازوی فکری ستادهای روحانی به شمار می‌رود.

به گفته فیروزی حضور حداکثری در انتخابات می‌تواند به قدرت چانه‌زنی کردها در پیشبرد اهداف دموکراتیک و تامین مطالبات‌شان کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز