خبرگزاری کار ایران

معاون وزارت صنعت، معدن وتجارت:

نبود بازار فروش باعث رکود واحدهای تولیدی شده است

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۲۰۳

معاون دفتر قوانین ومقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: امروزه نبود بازار فروش رکود واحدهای تولیدی را رقم زده است.

به گزارش‌ایلنا، سیدابراهیم حسینی، معاون دفتر قوانین و مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت معدن وتجارت در اختتامیه سمینار فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری بازار عراق با اعلام این مطلب گفت: در بحث کالا توجه یک فعال اقتصادی بر روی کالا است و براساس قوانین و مقررات صادرات و واردات تصمیم گرفته می‌شود می‌توانیم کالا صادر کنیم یا نه.

حسینی افزود: چه بسا برخی کشورها به کالای ما نیاز دارد ولی به جهت برخی محدودیت‌ها و یا به جهت برخی اعمال معافیت کالا و یا در جریان نبودن مشوق‌های صادراتی بازار فروش کالای خود را از دست می‌دهد.

وی به وجود 23 قانون در خصوص صادرات و واردات اشاره کرد و برضرورت دانستن حداقل‌های قوانین و مقررات صادرات و واردات تاکید کرد.

حسینی با بیان این که تمامی بخشنامه‌ها و آیین نامه‌های اجرایی از سوی قوانین و مقررات صادرات و واردات به گمرکات کشور ابلاغ می‌شود،اظهار داشت: بر این اساس هر کالایی که بخواهیم وارد کنیم اعم از دولتی و غیر دولتی باید ثبت سفارش شود.

وی افزود: البته استثناهایی در بخش تعاونی مرزنشینان و حوزه پیله‌وری وجود دارد که نیازی به ثبت سفارش ندارد.

وی با تاکید بر اینکه براساس سیاست‌های کشور بایستی ورود کالا به ایران از طریق نمایندگی‌های مجاز انجام شود، اظهار داشت: در حال حاضر ورود کالای برنج آزاد است و واردات خودروی سواری نیز باید از طریق نمایندگی‌های مجاز انجام شود.

وی افزود: در این راستا واردات خودرو برای جانبازان 70 درصد و معلولین بدون کارت بازرگانی انجام می‌شود. 

معاون دفتر قوانین و مقررات صاردات و واردات وزارت صنعت معدن وتجارت از مهمترین بخش بازاریابی را حضور در نمایشگاه‌های بین المللی و اختصاصی عنوان کرد وافزود: حضور در نمایشگاه‌ها باعث معرفی کالا به عموم می‌شود و راحت‌تر بازاریابی خواهد شد.

وی معافیت‌های 50 درصدی ،برخی مشوق‌ها و جوایز صادراتی  را از جمله تسهیلات ویژه برای واحدهای که در نمایشگاه‌های بین الملی حضور می‌یابند ذکر کرد.

حسینی از نبود شرکت حمل و نقل در استان خراسان شمالی خبر داد وگفت: صورت وجود این‌گونه شرکت‌ها در  استان باعث بهره‌مندی تسهیلات ویژه این حوزه خواهیم شد.

وی به معادن بسیار استان خراسان‌شمالی اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه معادن راکدی در این استان وجود دارد که از تسهیلات خوب معادن استفاده نمی‌کنند.

وی افزود: ماشین الات معدنی بدون نمایندگی می‌توانند با معافیت امور گمرکی ماشین آلات خود را وارد کنند.

حسینی به شرح مختصری از آموزش قوانین مقررات صادرات و واردات برای  شرکت کنندگان حاضر در سمینار پرداخت و به سئوالات پاسخ داد.

گفتنی است، در ادامه این سمینار مدیر تجارت بین الملی شرکت بیرو وریتاس فرانسه به فرآیند کار شرکت پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز