خبرگزاری کار ایران

مسئول دفتر تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد:

صادرات ۵ میلیارد و ۹۰ میلیون دلار کالا به عراق

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۶۳۷

میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی در این مدت رقمی به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار صادرات بوده است.

مسئول دفتر تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت ایران  از صادرات ۵ میلیارد و ۹۰ میلیون دلار کالا به عراق خبر داد.

مجید قربانی فراز، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص میزان تجارت خارجی طی ۱۱ ماه گذشته گفت: در این مدت رقمی به ارزش ۵ میلیارد و ۹۰ میلیون دلار کالای غیر نفتی صادر شده و میزان واردات کالا در این مدت به ۵۲ میلیون دلار رسیده است.
وی افزود:همچنین میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی در این مدت رقمی به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار صادرات بوده است.
وی با اشاره به بیشترین کالای وارد شده در این مدت گفت: آهن قراضه، مقاطع فولادی و لاستیک کامیون‌های بزرگ که از اروپا وارد عراق می‌شوند از جمله کالاهایی است که از عراق وارد شده است.
قربانی فراز تصریح کرد: واردات آهن قراضه چندان آسان نیست زیرا باید دارای مجوز از سازمان انرژی اتمی باشد و خود عراقی ها نیز چندان تمایلی برای ارسال آهن قراضه به ایران ندارند و خواستار استفاده از این کالا در پروژه های خود هستند.

گفتنی است؛ به تازگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مجوز صادرات فرآورده ها و مشتقات نفتی را از طریق پایانه های مرزی غرب کشور صادر کرده است، این مجوز به درخواست شرکت های تولیدی فرآورده ها و مشتقات نفتی و با هدف امکان صدور محصولات هیدروکربوری صادر شده است.

بر اساس مجوز ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز صادرات مشتقات نفتی از طریق پایانه های مرزی پیرانشهر، تمرچین، باشمال و پرویز خان به کشورهای همسایه غربی انجام می شودو ممکن است از این پس میزان صادرات این محصولات به کشور عراق نیز افزایش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز