خبرگزاری کار ایران

برای پنجمین سال متوالی صورت گرفت؛

کمک سبزه های هفت سین شیرازی ها به سرسبزی بیشتر

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۹۲۴

سبزه های هفت سین شیرازی ها امروز در مبادی خروجی این شهر جمع آوری شد تا با تبدیل به کود کمپوست به سرسبزی فضای سبز کمک کنند.

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با اشاره به اجرای طرح " از سبزه تا کمپوست" برای پنجمین سال متوالی، گفت: پیش بینی می کنیم امسال بیش از 20 تن سبزه با مشارکت شهروندان و پاکبانان جمع آوری شود که پس از 45 روز این سبزه ها به کود کمپوست تبدیل می شود و برای فرهنگ سازی در ازای تحویل مواد بازیافتی به شهروندان اهدا می شود.

روح‌الله خوشبخت با یادآوری اینکه پارسال هم با اجرای این طرح 10 تن سبزه جمع آوری و به کود تبدیل شد؛ افزود: در طرح از سبزه تا کمپوست، سبزه‌های شهروندان در خروجی‌های شهر از آنها تحویل گرفته می‌شود و هدایایی مانند کود ورمی کمپوست، پلاستیک زباله، کیف ذخیره‌سازی پسماند خودرو و هدایای آموزشی ویژه کودکان به آنها داده می‌شود.

وی افزود: 150 مخزن، 20 عدد پاکت غلتان و 85 مخزن 660 لیتری با پلاکارد "طرح از سبزه تا کمپوست" در مبادی خروجی و ورودی شهر، مکان‌های تفریحی و در 47 ایستگاه ثابت بازیافت نصب شده و تا پایان امروز جمع آوری زباله ها و سبزه های هفت سین شهروندان ادامه می یابد.

خوشبخت ادامه داد: 100 پاکبانان در طرحی با عنوان پاکبانان موتور سوار برای جمع آوری سبزه‌های رها شده امروز در خیابان‌های سطح شیراز خدمت‌رسانی می کنند.

وی یادآور شد: سبزه‌های جمع‌آوری شده پس از انجام فرآیندهای مورد نیاز، به کود کمپوست و ورمی کمپوست که از کودهای شناخته شده بیولوژیک و مفید برای خاک هستند، تبدیل می‌شوند و علاوه بر بازگشت به چرخه طبیعت از به هدر رفتن آنها جلوگیری به عمل می‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز