خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

صندلی‌های خالی دانشگاه‌ها افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۹۴۴

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه امسال با کاهش تعداد دانشجو در همه مقاطع روبه رو بودیم، تصریح کرد: تعداد دانشجویان ورودی به دانشگاه ها کمتر از تعداد صندلی ها بوده است.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایلنا در خرم آباد، محمد فرهادی در جمع دانشگاهیان دانشگاه لرستان با اشاره به کاهش ورودی به دانشگاه‌های کشور افزود: امسال تعداد دانشجویان کمتر از صندلی‌ها شد.

وی ادامه داد: ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو در کشور بوده که الان این تعداد به ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.

فرهادی با تاکید بر اینکه این روند کاهش دانشجویان تا چند سال آینده ادامه دارد، افزود: اعتبارات اوراق قرضه و صکوک که برای ما رقم خیلی خوبی است در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۷ هزار دانشجو در لرستان وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد ۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه های دولتی تحصیل می کنند.

وی با اشاره به اینکه این اعتبارات به مرحله پرداخت رسیده است که بخشی از آن را نقد می دهند، اظهار داشت: با تخصیص این اعتبارات مشکلات حل می شود و بدهی های سنواتی پرداخت می شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه در بخش پژوهشی ۱۳۰۰ میلیارد تومان اوراق برای امسال در نظر گرفته شده است، افزود: این اعتبارات سال آینده بهتر می شود و مبلغ آن افزایش می یابد.

فرهادی ادامه داد: برای سال آینده هم اعتبارات ارزی و ریالی خوبی برای تجهیزات آزمایشگاه ها، پارک ها و مراکز فناوری در بودجه پیش بینی کرده ایم.

فعالیت دانشگاه‌های غیراستاندارد متوقف می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌های غیراستاندارد باید اقدام به تکمیل امکانات خود کند در غیر این صورت با تصمیم شورای گسترش آموزش عالی فعالیت آن‌ها متوقف می‌شود.

 محمد فرهادی با اشاره به اینکه طرح آمایش آموزش عالی کشور به تصویب رسیده است، اظهار داشت: بر اساس این طرح کار ساماندهی دانشگاه ها با اولویت دانشگاه های مهارتی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه سطح بندی دانشگاه ها صورت خواهد گرفت و پذیرش دانشجو بر حسب نیاز و ضرورت خواهد بود، تصریح کرد: دانشگاه های معین مشخص شده و دانشگاه‌های جوان و نوپا و کم سابقه تحت حمایت دانشگاه های معین و باسابقه قرار می گیرند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه پذیرش دانشجوها مطابق نیاز کشور و تا حد خودکفایی خواهد بود، افزود: به دانشگاه های دولتی و غیردولتی که غیراستاندارد هستند مهلت داده می شود که امکانات و نیازهای ضروری را تکمیل کرده و به حد قابل قبول برسند و حداقل‌های مورد نیاز برای فعالیت را داشته باشند.

فرهادی تصریح کرد: در غیر اینصورت با تصمیم شورای گسترش آموزش عالی این مراکز متوقف می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز