خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم تاکید کرد:

دانشگاه‌ها در برطرف کردن مشکلات محیط زیست، آب و پسماند پیشرو باشند

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۹۴۱

دانشگاه‌های نسل سوم را باید داشته باشیم و جهت‌گیری دانشگاه‌ها به طرف فناوری، مهارت‌اندوزی و تولید ثروت باشد.

محمد فرهادی صبح امروز در دانشگاه گیلان گفت: این دانشگاهبا سابقه ۴۰ ساله از دانشگاه‌های بزرگ، پرکار و پر دانشجو در کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یک‌هزار دانشجوی رشته دکترا در دانشگاه گیلان تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: توسعه کمی و کیفی در دانشگاه‌ها حائز اهمیت است.

فرهادی با اشاره به اینکه بسیاری از رشته‌های آموزشی دیگر نیاز نیست در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: رشته‌های تحصیلی باید مناسب با نیاز کشور و منطقه باشد و تحصیلات تکمیلی و عالی در این زمینه آموزش داده شود.

وی تحقق توسعه پایدار را با توسعه کیفی در دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: منابع انسانی باید کیفی باشد و رشد کند و این امر از طریق دانشگاه‌ها امکانپذیر است.

وزیر علوم با اشاره به اینکه ایجاد دانشگاه‌های مهارت‌گرا باید مورد توجه باشد، یادآور شد: دانشگاه‌ها در زمینه محیط زیست، آب، پسماند و… قطب برطرف کردن مشکلات در جامعه باشند.

وی به فعالیت ۵۰۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه گیلان اشاره کرد و افزود: ۴۰ درصد از دانشجویان دانشگاه گیلان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می‌کنند.

فرهادی بر استفاده از امکانات دیگر نهادها در راستای توسعه پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: دولت مکلف به تهیه امکانات در دانشگاه‌ها است اما استفاده از خیران و کمک گرفتن از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها مهم است.

وی افزود: دانشگاه‌های نسل سوم را باید داشته باشیم و جهت‌گیری دانشگاه‌ها به طرف فناوری، مهارت‌اندوزی و تولید ثروت باشد.

فرهادی خاطرنشان کرد: باید به طرف توسعه تحقیقات پیش برویم و ارتباط با صنعت، کشاورزی و همکاری با ارگان‌ها حائز اهمیت است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد:آزمایشگاه مرجع بیوتکنولوژی در دانشگاه گیلان ایجاد می‌شود و در این زمینه نیاز به کمک دیگران داریم.

وی موضوع هبه و وقف در دانشگاه‌ها را مهم خواند و متذکر شد: در محیط‌های دانشگاهی کمک خیران برای حمایت علمی دانشمندان حائز اهمیت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز