خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تاکید کرد:

جریمه نقدی تا حبس برای بریدن شاخه یا قطع درختان

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۵۱۲

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرمان گفت: بریدن شاخه یا قطع درختان بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر کرمان، جریمه نقدی تا حبس در پی دارد.

به گزارش ایلنا، ایمان سیف‌الهی مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرمان با بیان اینکه برخی از مالکان واحدهای مسکونی یا صاحبان واحدهای‌تجاری آگاهانه یا ناآگاهانه به قطع درختان اقدام می کنند، افزود: بر اساس قوانین مجلس و شورای شهر، این اقدام جریمه های سنگینی از نقدی تا حبس در پی دارد.

وی هرس درختان را موجب تنظیم و کنترل رشد، گل دهی و میوه دهی دانست و خاطرنشان کرد: هرس بموقع و اصولی درختان موجب قوی شدن اسکلت درخت در سال های اولیه رشد می شود.

سیف‌الهی با اشاره به ضروریات هرس درختان از سوی نیروهای آموزش دیده سازمان پارک‌ها گفت: عملیات هرس درختان و درختچه‌های مختلف متفاوت بوده و به طور اصولی انجام می‌ شود.

بر اساس این گزارش طبق قوانین شهرداری ‌ها، به منظور حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی‌ رویه درختان، قطع هر نوع درخت و یا نابود کردن آن به هر طریق در معابر، میادین، بزرگراه ها، پارک ها، بوستان ها، باغات و نیز محل هایی که به تشخیص شورای اسلامی شهر، باغ شناخته شوند در محدوده و حریم شهرها بدون اجازه شهرداری و رعایت ضوابط مربوطه ممنوع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز