خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه بهداشت و درمان دنا:

شکار پرندگان در دنا ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۳۹۸

مدیر شبکه بهداشت و درمان دنا در کهگیلویه و بویراحمد از ممنوعیت شکار پرندگان در مناطق مختلف این شهرستان بدلیل احتمال وجود بیماری آنفولآنزای فوق حاد پرندگان خبرداد.

غلام حسن آراسته به خبرنگار ایلنا در دنا گفت: هم اکنون فصل شکار پرندگان بوده و از سویی شهرستان دنا دارای مناطق مختلف حفاظت شده و همواره موردنظر شکارچیان است.

وی با تاکید براینکه شکارچیان مجوزدار و یا شکارچیان متخلف از شکار پرندگان در این فصل بشدت خودداری کنند، اظهارداشت: پرندگان حلال گوشت در این فصل بیشتر در معرض شکار شکارچیان قرار می گیرند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از شکارچیان وحوش حتی شکارچیان مجوزدار می خواهیم تا رفع کامل بیماری از شکار هرگونه پرنده در حیات وحش جلوگیری کنند.

شکار پرندگان در دنا ممنوع است

آراسته همچنین از مردم خواست تا از خرید هرگونه گوشت پرندگان شکار شده در بازار های دنا و سایر شهرستان های دیگر استان کهگیلویه و بویراحمد خوداری کنند.

وی گفت: منشاء اصلى و ابتدایى شیوع بیمارى آنفلوانزاى فوق حاد پرندگان مربوط به مرغداری‌هاى صنعتى کشورهای چین و کره جنوبى است که متاسفانه ویروس مادر آنفلوانزاى پرندگان، از طریق پرندگان مهاجر، ابتدا به سایر کشورهاى آسیایى منتقل شد و پس از آن به بخش‌هاى وسیعى از قاره اروپا رسید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد، علائم اولیه بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان را تب بالای ۳۸ درجه، آب ریزش مکرر بینی و چشم و سرفه بیش ازحد عنوان و خاطرنشان کرد: در صورت بروز این علائم، فرد مبتلا به آن باید در کوتاهترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کند.

آراسته تاکید کرد: تاکنون موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در دنا گزارش نشده است اما مردم بویژه شکارچیان باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: ضریب خطر برای ماهیان پرورشی که در فضای بسته پرورش می یابند کمتر از فضای آزاد بوده اما مزارع و مجتمع های ماهیان پرورشی در این شهرستان نیز تحت کنترل کامل هستند.

به گزارش ایلنا از دنا، بر اساس اطلاعیه‌های سازمان دامپزشکی کشور در رابطه با مشاهده ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تا اطلاع ثانوی شکار پرندگان حلال گوشت در حیات وحش ممنوع شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز