خبرگزاری کار ایران

سرهنگ غنی‌زاده:

بیشترین بازده سنی سارقان دستگیر شده توسط پلیس آگاهی استان بین 20 تا 30 سال است

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۵۰۱

رئیس اداره آگاهی ارومیه گفت: راه‌اندازی قرارگاه استانی ستاد مبارزه با سرقت رتبه استان آذربایجان‌غربی را از 13 به رتبه 17 رساند که نشان از کمتر شدن سرقت‌ها و کشفیات پلیس دارد.

سرهنگ سامان غنی‌زاده در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه گفت: خوشبختانه در 10 ماه امسال با همکاری تمامی مراجع قضایی و انتظامی 3901 سارق درسطح استان آذربایجان‌غربی دستگیر شده‌اند.

وی افزود: از بین دستگیرشدگان حدود 69 درصد سابقه اعتیاد و حدود 67 درصد نیز سابقه تکرار جرم را داشته‌اند و بیشترین گروه سنی بین سارقان دستگیر شده در بازده سنی 20 تا 30 سال بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: خوشخبتانه نیروی انتظامی استان آذربایجان‌غربی با شناسایی مالخران اموال مسروقه 210 نفر مالخر تحویل مقام محترم قضایی شده و 81 واحد صنفی نیز در همین راستا پلمب شده است.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی قرارگاه استانی ستاد مبارزه با سرقت رتبه استان آذربایجان‌غربی از 13 به رتبه17 رسیده که این آمار نشان از کمتر شدن سرقت‌ها و کشفیات پلیس در این استان دارد.

غنی‌زاده با بیان اینکه لازم است مردم نیز مراقب اموال خود باشند، اظهار داشت: عمدتا خودروهای مدل پایین به ویژه پراید بیش‌تر مورد طعمه سارقان قرار می‌گیرد چراکه سیستم ایمنی این خودرو به ویژه در مدل‌های قدیمی ضعیف است.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌غربی گفت: در 10 ماه سال 95 میزان سرقت‌ها در استان 9 درصد کاهش داشته و 78 درصد از سرقت‌ها نیز منجر به کشف شده و 86 درصد از سرقت‌های مهم نیز از سوی پلیس آگاهی کشف شده است.در حالیکه میانگین کاهش سرقت در کشور 4.5 درصد است این رقم در استان 9 درصد و بالاتر از میانگین کشوری است که این رقم نشان از تلاش ماموران پلیس آگاهی آذربایجان‌غربی دارد.

غنی‌زاده تصریح کرد: در بحث قتل و کشفیات مربوطه در استان آذربایجان بیشتر بر محوریت درگیری خانوادگی و در اولویت‌های بعدی نزاع و درگیری و قتل با انگیزه سرقت است.

این مسؤول افزود: برای این منظور استفاده از وسایلی برای افزایش ایمنی از جمله قفل‌فرمان، سیستم اعلام سرقت و ... برای تمام خودروها ضروری بوده و لازم است رانندگان خودروهای خود را کنار خیابان و به صورت شیشه باز یا درب باز و روشن حتی در مدت زمان کوتاه، رها نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز