خبرگزاری کار ایران

سرهنگ غنی‌زاده خبر داد:

گروه‌ سنی سارقان آذربایجان‌غربی تغییری نکرده/ متلاشی شدن ۲۱ باند قاچاق کالا و ارز

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌غربی گفت: متاسفانه سال‌های اخیر گروه سنی سارقان آذربایجان‌غربی تغییری نکرده و افراد ۲۰ تا ۳۰ سال بیشترین تعداد سارقان را تشکیل می‌دهند.

سرهنگ سامان غنی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به عملکرد  پلیس آگاهی این استان در ۷ ماهه  ۹۵ اظهار داشت: در حوزه قاچاق در قالب قرارگاه خاص این موضوع؛  ۱۳ طرح به اجرا شده که منجر به انجام یک هزار ۸۹۲ عملیات شده است.

وی از دستگیری یک‌هزار و ۴۱۴ قاچاقچی کالا و ارز در این مدت خبر داد و افزود: از این افراد ۷۶۰ خودرو توقیف شده که این رقم رشد ۱۳ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل دارد

سرهنگ غنی‌زاده به متلاشی شدن ۲۱ باند قاچاق کالا و ارز در استان اشاره کرد و گفت: در این راستا شاهد رشد ۳۱ درصدی هستیم .

وی با بیان اینکه ۵۱ مورد از پرونده‌های قاچاق تشکیل شده رقم بالای یک‌میلیارد ریال دارند، افزود: ارزش ریالی کالای مکشوفه  در مجموع ۲۳۶ میلیارد ریال است.

سرهنگ غنی‌زاده از دستگیری ۲ هزار ۶۱۶ سارق در استان خبر داد و افزود: از این تعداد  یک‌هزار و ۹۳۶ نفر دارای اعتیاد، یک‌هزار و ۷۵۳ نفر که معادل ۶۷ درصد از آنان دارای سابقه سرقت و ۸۶۳ نفر نیز سارق آماتور و بار اولی هستند.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌غربی گفت: متاسفانه سال‌های اخیر گروه سنی سارقان آذربایجان‌غربی تغییری نکرده و افراد ۲۰ تا ۳۰ سال بیشترین تعداد سارقان را تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: ۳۴۰ نفر از سارقان دستگیر شده بی‌سواد، ۲ هزار و ۲۵۰ نفرشان مدرک دیپلم و ۲۶ نفرشان نیز مدرک تحصیلی بالای دیپلم داشته‌اند.

غنی‌زاده افزود: در هفت‌ماهه امسال ۴۷ باند سرقت در آذربایجان‌غربی متلاشی شده که ۱۴۳ سارق عضو آن بوده‌اند و ۵۹۴ مورد انواع سرقت را مرتکب شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در همین مدت ۶۷ واحد صنفی مال‌خر نیز در آذربایجان‌غربی شناسایی و مغازه‌های آنان پلمب شده است.

سرهنگ غنی‌زاده افزود: ۷۹ درصد از سرقت‌های عادی و ۸۶ درصد از سرقت‌های به عنف در آذربایجان‌غربی منجر به کشف شده‌اند و در حالیکه میانگین کشف سرقت در کشور ۷۴ درصد است، بنابراین جایگاه استان در این زمینه بالاتر از میانگین کشوری است.

غنی‌زاده گفت: در هفت ماهه امسال ۹۳ درصد از پرونده‌های جعل و ۹۰ درصد از پرونده‌های کلاهبرداری در آذربایجان غربی به نتیجه رسیده‌اند و در همین مدت ۳۶۱ جاعل و ۵۹۵ کلاهبردار در استان دستگیر شده‌اند.

وی اظهار داشت: جعل اسکناس و اوراق بهادار و خرید و فروش مال غیر در ردیف اول جعل اسناد و کلاهبرداری قرار دارد و در این مدت ۱۲ فقره کشف پیش دستانه پلیس نیز در حوزه جعل و کلاهبرداری به انجام رسیده است.

کد خبر : ۴۲۴۵۷۱