خبرگزاری کار ایران

در یک ماه گذشته

100 درصد قتل‌های صورت گرفته به وسیله سلاح سرد بوده است

رئیس پلیس آگاهی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اعلام اینکه 50 درصد قتل‌ها در اثر اختلافات خانوادگی و 50 درصد هم بر اثر سوءظن به وقوع پیوسته است، گفت: 100 درصد قتل‌هایی که در سال جاری رخ داده، به وسیله سلاح سرد بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سامان غنی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان تشکیل شد، اظهار داشت: فروردین‌ماه امسال 461 نفر سارق در آذربایجان غربی دستگیر شده است، که 341 نفر از آنها دارای سابقه اعتیاد به انواع مواد مخدر دارند.

غنی زاده ارزش اموال سرقت شده بالغ بر15میلیارد ریال است گفت:در یک ماهه امسال 9باند انواع گروه‌های سرقتی متلاشی شده است.

در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز غنی‌زاده اینگونه پاسخ داد: امسال طبق فرمایشات مقام معظم رهبری برای اجرای اقتصاد مقاومتی تمام توام مجموعه پلیس آگاهی در جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور گرفته شده است.

وی افزود:در یک ماهه امسال در حدود174عملیات منجر به کشف انواع کالاهای قاچاق انجام شده است،که در جریان این عملیات‌ها 66متهم دستگیر و97دستگاه خودرو توقیف شده است.

غنی زاده ادامه داد: در یک ماهه سال‌جاری در حوزه زمین خواری و کلاهبرداری نیز 8فقره زمین خواری که 7مورد آن در مرکز استان ارومیه رخ داده است و یک فقره آن در شهرستان مهاباد که در مجموع 25هکتار از اراضی ملی مورد کلاهبرداری قرار گرفته بود که با عملیات پلیس اگاهی عوامل این کلاهبرداری‌ها دستگیر شده‌اند.

وی با اظهار اینکه میزان وقوع قتل در آذربایجان غربی فروردین ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 33 درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: همچنین از قتل‌هایی که امسال در سطح استان اتفاق افتاده، 100 درصد آنها کشف شده، که این موضوع در نتیجه هوشیاری، پیگیری و جدیت ماموران تحقق پیدا کرده است.

این مسئول بر ضرورت تقویت روحیه، بالا بردن صبر و بردباری اقشار مختلف مردم، افزایش قدرت تحمل در بین آحاد جامعه تاکید و تصریح کرد: یک لحظه عصبانیت و بروز یافتن فشار روحی آنی یک عمر خانواده‌ای را به فنا و نابودی می‌کشاند پس باید غلبه کردن بر غضب را بیاموزیم.

کد خبر : ۳۶۴۸۴۲