خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت:

برجام ایران هراسی را متوقف کرد/نباید به هیچ گروهی اجازه دخل و تصرف در انتخابات را بدهیم

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۱۳۹

فرماندار رشت گفت: برجام توانست روند ایران‌هراسی را متوقف کرده و هنر این دولت تغییر شرایط و تغییر ذهنیت جهانیان است.

به گزارش ایلنا از رشت، سیروس شفقی در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و مسئولان ادارات شهرستان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت حادثه دلخراش شهدای آتش‌نشان ساختمان پلاسکوی تهران  و تسلیت مجدد رحلت جانگداز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین انقلاب، امام(ره) و مقام معظم رهبری اذعان داشت: مردم فهیم کشورمان با حضور میلیونی در مراسم تشییع پیکر ایشان، بدون توجه به تبلیغات منفی معاندان، با وحدتی شایسته، قدردان این شخصیت بزرگ انقلابی شدند و امیدواریم خداوند وجود نازنین رهبر فرزانه انقلاب را از جمیع بلیات حفظ بفرماید تا با دستان توانمند ایشان پرچم این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن، حضرت ولیعصر (عج) بسپاریم.

وی با تبریک ایام‌الله دهه‌فجر محضر همه مردم انقلابی، شهیدپرور و ولایتمدار ایران اسلامی، اظهار کرد: بدون‌شک انقلاب اسلامی یک معجزه الهی بود که یکی از ده‌ها رمز جاودانه آن، اراده پرشور و حضور آگاهانه مردمی بود که برای هدفی والا و مقدس، با تمام توان و نثار جان خویش به میدان مبارزه آمدند و نظام سیاسی نوینی را به دنیا معرفی کردند.

شفقی ایام‌الله دهه‌فجر را زمان مناسبی برای اطلاع‌رسانی از خدمات نظام و دولت به مردم خواند و افزود: باید خدمات شایسته دولت را به گوش مردم برسانیم و این روش خوبی برای تبلیغات خدمات نظام است.

وی نقشه راه رشت را به عنوان مرکز استان، در ارتقای شاخص‌ها بسیار موثر دانست و بیان داشت: توسعه زیرساختی فقط به یک نهاد و چند دستگاه ارتباط ندارد، بلکه همه باید خود را در این مهم مسئول بدانیم.

فرماندار شهرستان رشت ضمن مقایسه شرایط کنونی کشور نسب به گذشته گفت: در اثر حرکت‌های کارشناسانه دولت، چشم‌انداز خوبی در فراروی کشور به وجود آمده و تلاش‌های بسیار مثبتی انجام شده، هر چند که تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و باید بیشتر تلاش کنیم.

وی با اشاره به مشکلات قشر آسیب‌پذیر جامعه برای پرداخت هزینه‌های درمان در دوره های گذشته و مراجعه آنان به فرمانداری برای رفع این مشکل، گفت: با حمایت‌های موفق دولت تدبیر و امید، دیگر شاهد چنین وضعیتی نیستیم.

فرماندار شهرستان رشت دستاورد ملی برجام را حاصل تلاش همه مسئولان و مردم ایران دانست و افزود: به غیر از این مهم، موفقیت‌هایی در حوزه بهداشت و درمان، کنترل و کاهش تورم لجام گسیخته، ایجاد آرامش نسبی و ثبات اقتصادی، تعامل سازنده با کشورهای دنیا، افزایش تولید و فروش نفت، گاز و توسعه میعانات نفتی، حمایت مناسب در تقویت بنیه دفاعی کشور، دستآوردهای مهم در بخش ارتباطات و فنآوری، پوشش گازرسانی روستاهای کشور، موفقیت در بخش کشاورزی به ویژه تولید گندم و بیمه همگانی 11 میلیون نفر حاشیه‌نشین، اجرای طرح تحول سلامت و... از دیگر دستآوردهای دولت تدبیر و امید بوده است.

شفقی افزود: برجام توانست روند ایران‌هراسی را متوقف کرده و بدیهی است هر کار مهمی پیچیدگی‌های خود را دارد اما هنر این دولت تغییر شرایط و تغییر ذهنیت جهانیان واستفاده از فرصت‌ها بر مبنای مقتضیات زمان بوده است.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: باید برای برگزاری هرچه بهتر و با شکوه‌تر انتخابات تلاش کنیم تا باز هم شاهد یک حماسه ملی دیگر که مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلام است باشیم.

فرماندارشهرستان رشت بیان داشت: نباید به هیچ فرد یا گروهی اجازه دخل و تصرف در انتخابات را بدهیم زیرا به گفته رهبر فرزانه انقلاب رای مردم حق‌الناس است و میزان رای ملت است.

وی گفت: با توجه به اینکه رشت مرکز استان است همه سازمان‌های مربوط باید در راستای ارتقاء زیبایی سیمای شهر تلاش کنند و این امر تنها وابسته به یک دستگاه یا سازمان نیست.

فرماندار شهرستان رشت گفت: 750 میلیون تومان اعتبار در خصوص تامین آب‌شرب بهداشتی سراوان در نظر گرفته شده که 250 میلیون تومان امسال محقق می‌شود و 500 میلیون تومان هم سال آینده برای برخورداری مردم منطقه سراوان از آب شرب بهداشتی اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه پروژه های عمرانی به‌عنوان یکی از ضروریات مطرح هستند، افزود: محور خمام به خشکبیجار که سالیان سال محور پرتردد و خطرآفرینی محسوب می‌شود به عنوان یکی از مهمترین پروژه ها مطرح است که در راستای تعریض محور مذکور و ایجاد موانع ایمنی 500 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

فرماندار رشت با اشاره به وضعیت آب‌رسانی نواحی 8 و 9 شهرستان گفت: حدود 150کیلومتر در 12 روستا از ناحیه هشت بخش مرکزی و خمام لوله‌گذاری انجام شده، همچنین بیش از 10 روستا در ناحیه 9 داریم که لوله‌گذاری آن در حال انجام است و طبق گزارشات اعلام شده تا پایان خردادماه سال آتی به اتمام خواهد رسید.

شفقی با بیان اینکه برای آب‌شرب بهداشتی بخش سنگر هم تمهیدات لازم اندیشیده شده و هفته دولت سال آتی به بهره برداری می‌رسد، تصریح کرد: 750 میلیون تومان اعتبار درباره تامین آب‌شرب بهداشتی سراوان در نظر گرفته شده که 250 میلیون تومان امسال محقق می‌شود و 500 میلیون تومان هم سال آینده برای برخورداری مردم منطقه سراوان از آب شرب بهداشتی اختصاص می یابد.

وی با تاکید بر اینکه رشت الگوی استان است، ادامه داد: مدیران امروز باید با خلاقیت از کوچکترین فرصت‌ها بهره‌مند شوند و با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود، برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند. مدیران ما در حوزه‌های کاری خود برنامه‌های قابل اندازه‌گیری داشته باشند و اطلاعات کاملی از پروژه‌های در دست اقدام داشته باشند.

فرماندار شهرستان رشت تصریح کرد: آب کشاورزی از اولویت‌هاست که باید مدیریت جهادکشاورزی شهرستان توقیم زراعی شهرستان را ارائه و اجرایی کند.

شفقی تاکید کرد: هر کاری در دستگاه اجرایی مستلزم داشتن برنامه ست لذا مدیران ما تا پایان سال‌جاری برنامه سال 96 حوزه خود را ارائه کنند. فرمانداری یقینا در راستای وظایف قانونی عملکرد دستگاه های اجرایی را مورد ارزیابی قرار می دهد. همچنین مرخصی و ماموریت مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان با هماهنگی فرمانداری باشد، حضور در نماز جمعه، تکریم ارباب‌رجوع، تعامل مناسب با اصحاب رسانه از دیگر عوامل ضروری است که مدیران ما باید مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز