خبرگزاری کار ایران

اگر تخلف کرده‌ایم، دوستان شکایت کنند؛

منتظری: تا توانستند به من تهمت زدند، اما به نتیجه نرسیدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۷۰

اگر دوستان فکر می‌کنند که ما تخلف کرده‌ایم، از طریق مجاری قانونی شکایت کنند تا به حق‌شان برسند.

رئیس اسبق فدراسیون کونگ‌فو می‌گوید: کسانی که خودشان مشکل دارند و رد صلاحیت شده‌اند، با متهم کردن دیگران به دنبال توجیه رفتارهای خود هستند. اگر دوستان فکر می‌کنند که ما تخلف کرده‌ایم، از طریق مجاری قانونی شکایت کنند تا به حق‌شان برسند.

به گزارش ایلنا، مجمع انتخابات فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی هفته گذشته برگزار شد که در پایان رضا حیدری سکان هدایت این فدراسیون را برعهده گرفت.

پیش از برگزاری این مجمع، مجتبی شیرزادی دبیر اسبق فدراسیون کونگ‌فو، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد دلایل رد صلاحیت خود و همچنین تخلفات رئیس پیشین فدراسیون در راه‌اندازی سازمانی به نام ووتا یا به عبارت بهتر شرکت هم‌پیمانی گیتی‌گستر توآ توضیحاتی داد که بعد از انتشار این مصاحبه، نظرات علی منتظری رئیس اسبق فدراسیون کونگ‌فو و رئیس سازمان ووتا را نیز جویا شدیم.

گفت‌وگوی ما را با منتظری در ادامه بخوانید:

ابتدا با انصراف شما از حضور در مجمع انتخابات فدراسیون کونگ فو شروع می‌کنیم. چه شد انصراف دادید؟

- بنده قبل از برگزاری مجمع به نفع حیدری کنار رفتم.

پس احتمال اینکه حیدری از وجود شما در یکی از پست‌های فدراسیون استفاده کند، زیاد است.

- اصلا چنین چیزی نیست. من به دنبال گرفتن پست و مقام نیستم. قرار ما با حیدری این نبود که در صورت پیروزی در انتخابات به من مسئولیت بدهد. هدف بنده و تمامی خانواده کونگ‌فو این است که این هنر رزمی ایران را در مجامع بین‌المللی به ثبت برسانیم.

فکر می‌کنید حیدری چقدر در کارش موفق باشد؟

- به هر حال وی از خانواده کونگ‌فو است و من مطمئنم می‌تواند در تحقق اهدافش موفق باشد. البته همه باید به او کمک کنند.

مجمع انتخابات فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی در حالی برگزار شد که صلاحیت دو کاندیدای اصلی یعنی شیرزادی و حیدریان تایید نشد. شیرزادی در گفت‌وگو با ما عنوان کرد از او خواسته‌اند انصراف دهد، اما چون او این کار را نکرده، رد صلاحیت شده، بعد هم که از عملکرد شما در سازمان ووتا انتقاد کرد.

- ببینید وقتی کسی در این شرایط قرار می‌گیرد، به دنبال تخریب دیگران و البته توجیه خود است. وی در این مدت تهمت‌های زیادی را به من نسبت داد که البته به هیچ نتیجه‌ای هم نرسید. با این حال وی می‌تواند به مراجع ذی‌صلاح شکایت کند تا به نتیجه برسد.

سازمان ووتا کلا با چه اهدافی تشکیل شد؟

- مدت زمان زیادی است که ووتا را مورد هجمه قرار می‌دهند که چرا به صورت یک شرکت خصوصی ثبت شده است. اینهایی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند، از چگونگی انجام این کار و همچنین مناسبات بین‌المللی در ورزش بی خبر هستند. ببینید در ورزش جهان، وقتی یک تشکیلات می‌خواهد مورد تایید اسپورت‌آکورد یا i. o. c قرار بگیرد، ابتدا باید ثبت شود، در غیر این صورت هویتی نخواهد داشت. حتی سازمان‌هایی مثل فیفا و فیلا نیز این‌گونه هستند. ما هم برای اینکه این روال طی شود، ووتا را ابتدا در ایران و تحت عنوان شرکت هم‌پیمانی گیتی‌گستر توآ ثبت کردیم تا تمامی فعالیت‌های ما تحت نظارت این شرکت قرار بگیرد. در گام دیگر می‌بایست برنامه‌ها و مسابقاتی را برگزار می‌کردیم و نتایج اقدامات‌مان را به اطلاع سازمان‌هایی مثل اسپورت‌آکورد و i. o. c می‌رساندیم که تاکنون نیز این کارها را انجام داده‌ایم.

پس ووتا فعالیت اقتصادی نمی‌کند؟

- نه، کل اقدامات ما در مسیری است که نهایتا به ثبت این سازمان در مجامع بین‌المللی ورزشی منجر خواهد شد.

چند کشور باید فعالیت‌های ووتا را تایید کنند؟

- باید برای انجام این کار تاییدیه ۴۰ کشور از ۳ قاره را به دست آوریم.

ووتا در حال حاضر چند عضو دارد؟

- تا الان ۱۷ کشور از ۳ قاره جهان به عضویت ووتا درآمده‌اند که البته باید برای افزایش تعداد کشورها به عدد ۴۰ تلاش کنیم.

پیش از این گویا یک دوره مسابقات با نام ووتا و به میزبانی مسکو برگزار کردید. درست است؟

- بله، رقابت‌های جهانی ووتا اردیبهشت امسال و با حضور ۱۲ کشور در مسکو برگزار شد که اتفاقا استقبال خوبی از این بازی‌ها به عمل آمد.

در مجموع قبول دارید کار سازمان ووتا برای ثبت این هنر رزمی ایرانی در جهان بسیار سخت است؟

- بله، اما شما ببینید ووشوی چین اگر در حال حاضر این قدر موفق ظاهر می شود و حتی در مسابقات المپیک نیز به صورت نمایشی حضور می یابد، به خاطر حمایت های دولت چین از این ورزش است. ما هم معتقدیم اگر دولت و مردم پشت سر ما نباشند، به اهداف مان نمی رسیم.

مخصوصا اینکه شما می‌خواهید این هنر رزمی را با لفظ کونگ‌فو به جهانیان بشناسانید، کاری که چینی‌ها به هیچ‌وجه اجازه انجام آن را نمی‌دهند و مهم‌تر اینکه خود کلمه کونگ‌فو اساسا اصطلاحی چینی است و با اهداف سازمان ووتا مطابقت ندارد.

- به نکته خوبی اشاره کردید. اما خوب است بدانید کلمه کونگ‌فو از ووتا حذف شده و اصل اختلاف ما با برخی از دوستان نیز همین بود که مرتفع شد.

برای پیشبرد اهداف ووتا چه اندازه روی کمک‌های فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی حساب می‌کنید؟

- رئیس فدراسیون عضو هیات رئیسه توآ در بدنه آسیایی است که اتفاقا ایران در بخش آسیا جایگاه ویژه‌ای دارد و مطمئنا حیدری می‌تواند در هر دو عرصه به ما کمک کند.

آیا فعالیت سازمان ووتا نوعی موازی کاری با فدراسیون کونگ‌فو نیست؟

- اصلا، چون اصل کار ما در ابعاد بین‌المللی است. ما اگر بخواهیم در عرصه داخلی برنامه‌ای را انجام دهیم، قطعا با فدراسیون هماهنگی خواهیم کرد.

برنامه‌های آتی ووتا چیست؟

- در حال انجام هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری یک دوره مسابقات هستیم که احتمالا یکی از دو کشور ترکیه و یا روسیه میزبان این رویداد خواهند بود. ضمن اینکه در جریان این رقابت‌ها، یک دوره آموزشی را نیز برگزار خواهیم کرد.

با این تفاسیر چقدر به آینده سازمان ووتا و رسیدن به چشم‌اندازهایش امیدوار هستید؟

با توجه به فضای خوبی که در ورزش ایجاد شده، بسیار امیدوار هستیم که بتوانیم این هنر رزمی کشورمان را با به کارگیری اصول دیپلماسی ورزشی در دنیا ثبت کنیم چراکه ووتا سازمانی شخصی نیست و طبیعتا اهدافش نیز این‌گونه نیستند. موفقیت آینده ووتا قطعا متعلق به همه مردم ایران، ورزش کشور و به خصوص خانواده بزرگ ورزش‌های رزمی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز