خبرگزاری کار ایران

بزودی و پس از مراحل مطالعاتی صورت می گیرد:

کاشت پسته و انار در دشت طلایی ری

asdasd
کد خبر : ۴۴۵۰۸۱

بخشدار فشافویه از برنامه ریزی برای کشت سه محصول انار، پسته و جو در اراضی کشاورزی بخش فشافویه خبر داد

به گزارش ایلنا، در جلسه کارگروه کشاورزی بخش فشافویه که  به ریاست مهندس محمد صالح ضیایی، بخشدار فشافویه و باحضور نمایندگان مجمع نمایندگان حوزه انتخابیه تهران،ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، مشاور امور آب و کشاورزی فرماندار ویژه شهرستان ری، مدیران ادارات جهاد کشاورزی و امور آب بخش فشافویه و شهرستان ری و نماینده شورای اسلامی بخش فشافویه تشکیل شد، مراحل اداری و اجرایی تفاهم نامه  سه جانبه اخیر  فرمانداری ویژه ری، سازمان جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه ای استان تهران بررسی شد.

بخشدار فشافویه در این جلسه  با اشاره به تاریخچه بخش فشافویه و سرسبزی و حاصل خیزی این بخش در سالهای قبل تاکید کرد: مشکلات آب کشاورزان بایستی در برنامه های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برطرف گردد.

مهندس ضیایی افزود: بخش فشافویه از ظرفیت های بالای کشاورزی برخوردار است و باید با رایزنی های متعدد با مسولین استانی و کشوری، مشکل آب کشاورزان حل شود.

بخشدار فشافویه از برنامه ریزی برای کشت سه محصول انار، پسته و جو در اراضی کشاورزی بخش فشافویه خبر داد و گفت: با مطالعات صورت گرفته مشخص شده است که در بخش فشافویه قابلیت به بار نشستن این نوع محصولات وجود دارد.

 وی با اشاره به وجود 38 روستا در سطح بخش فشافویه اظهار داشت: در بسیاری از روستاهای بخش، علیرغم خالی از سکنه بودن، کار کشاورزی در حال انجام و فعالیت است که بایستی از این فرصت برای مهاجرت معکوس استفاده کرد.

مهندس ضیایی همچنین از بازدیدهای دوره ای و میدانی از روستاهای بخش فشافویه با حضور مدیران تصمیم گیر استانی و شهرستانی خبر داد و گفت: با فعال شدن کارگروه کشاورزی و انجام اقدامات مناسب و پیگیری مداوم مصوبات کارگروه، رونق وامید را به زمین های کشاورزی بخش فشافویه بر میگردانیم.

در این جلسه پس از بررسی و تبادل نظر اعضای کارگروه، مقرر شد طرح مطالعاتی چگونگی و نحوه تخصیص سهم آب کشاورزی سد فشافویه بزودی آغاز و تا پایان سال نهایی شود.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز