خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته علمی همایش پدافند غیرعامل خبر داد:

ساخت ربات شناور مبارزه با سنبل آبی در دانشگاه گیلان

رئیس کمیته علمی همایش پدافند غیرعامل از ساخت ربات شناور مبارزه با سنبل آبی در دانشکده این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، احمد رضی در همایش پدافند غیرعامل با حضور قائم مقام وزیر کشور در تالار حکمت دانشگاه گیلان بیان کرد: امروزه تهدیدات دشمن در عرصه‌هایی است که عموم مردم فکر می‌کنند کمتر بابت آن مورد تهدید باشیم که از آن جمله می‌توان به تهدیدات آب، حوزه سایبری، گیاه مهاجم سنبل آبی و... اشاره کرد.

رئیس کمیته علمی همایش پدافند غیرعامل با بیان اینکه این تهدیدات به صورت علمی انجام می‌شود؛ تصریح کرد: مراکز آموزشی در این زمینه احساس وظیفه می‌کنند تا بتوانند در مقابله با چنین تهدیداتی راهکار داشته باشند.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه در این همایش به مسائل و مشکلات در حوزه دریای خزر پرداخته می‌شود، خاطرنشان کرد: برای دانشگاه گیلان سبب افتخار است که در کنار استانداری میزبان این مباحث بوده و دانشکده فنی این دانشگاه طرح جامع پدافند غیرعامل را در دست اجرا دارد و ربات شناور برای مبارزه با سنبل آبی را ساخته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه گیلان دارای ۵۸۰ نفر عضو هیأت علمی در گرایش‌های مختلف دارد، افزود: ۱۳۸ رشته در مقطع دکتری وجود دارد و همکاران ما با دیگر دانشگاه‌ها ازجمله دانشگاه‌های خارج از کشور ارتباط دارند و دانشگاه گیلان می‌تواند حلقه ارتباطی با دانشگاه‌های دیگر درباره حل تخصصی مشکلات باشد و جزو دانشگاه‌های بر‌تر در منطقه شمال کشور است.

کد خبر : ۴۳۸۲۸۲