خبرگزاری کار ایران

مسئول میراث فرهنگی خوسف خبرداد:

دوره‌های آموزش صنایع دستی در شهرستان خوسف

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان خوسف از برگزاری کلاس‌های آموزش صنایع دستی در پاییز ۹۵ خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، علی صالحی اظهار داشت: جهت حفظ و پاسداشت هنرهای سنتی شهرستان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف، کما فی السابق در پاییز 95 نیز اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش صنایع دستی دوره پارچه بافی در محل روستای سیوجان کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: این اداره در رشته‌های پارچه بافی، جاجیم بافی، گوهر تراشی و سفال‌گری به علاقه‌مندان آموزش خواهد داد و در پایان دوره، گواهینامه مهارت صنایع دستی اعطا می‌شود.
 
مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف گفت: در حال حاضر قریب به 30 هنرمند در این مرکز در حال فراگیری هنرهای سنتی بوده که هنرجویان پس از اخذ مدرک می‌توانند اقدام به دریافت تسهیلات مشاغل خانگی و توسعه و ترویج شغل خود کنند.
 
صالحی از علاقه‌مندان در رشته‌های صنایع دستی خواست با ثبت نام و شرکت در این کلاس‌ها ضمن ایجاد مشاغل خانگی پایدار و کم هزینه در توسعه این هنرها در کشورمان نیز نقش داشته باشند چراکه دولت به تنهایی نمی‌تواند باعث رشد و غنی‌سازی منطقه و این صنایع شود و همکاری و تعامل مردم منطقه جز لاینفک این مشاغل پایدار و غنی خواهد بود.

کد خبر : ۴۳۶۶۷۷