خبرگزاری کار ایران

سر در بازار تاریخی شاهرود رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۵۳۲

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری شهرستان شاهرود از پایان عملیات مرمتی بام بازار شاهرود و رونمایی از سر در بازار تاریخی شاهرود خبر داد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: به مناسبت گرامی‌داشت دهه فجر عملیات مرمتی بام بازار شاهرود پایان یافت و از سردر بازار تاریخی شاهرود رونمایی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، حمیدرضا حسنی اظهار داشت: کار تزیینی سر در یکی از ورودی‌های اصلی بازار شاهرود از سفال لعاب دار و توسط هنرمندان صنایع دستی این شهرستان انجام شد.

حسنی افزود: مرمت اساسی بام بازار نیز با مرمت بالغ بر ۱۰۰ گنبد بام بازار به اتمام رسید که شامل خاکبرداری از روی گنبدها، مرمت ترک‌های سقف، دوغاب ریزی، اندود کاهگل، اصلاح ناودان‌ها و اجرای آجرفرش است.

وی گفت: این پروژه طی دو سال و با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال انجام شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: بازار تاریخی شاهرود با قدمتی بیش از ۱۵۰ سال در سال ۱۳۷۸ به شماره ۲۲۸۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و بیش از ۲۶۰ باب مغازه را در خود جای داده است.

این بنای تاریخی علاوه بر راسته اصلی، دارای چندین کاروانسرا، حمام، آب انبار و مدرسه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز