خبرگزاری کار ایران

در ۶ ماهه نخست سال محقق شد؛

چاپ یکصدعنوان کتاب در استان زنجان/ خادمان نشر کتاب تجلیل شدند

asdasd
کد خبر : ۴۳۰۴۰۹

مراسم تجلیل از خادمان نشر کتاب به مناسبت بیست و چهارمین هفته کتاب جمهوری اسلامی امروز(۲۹ آبان) در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این مراسم اظهار کرد: سال 93 در استان زنجان 142 عنوان چاپ شده بود که این رقم در سال گذشته به 201 عنوان رسید.

ناصر مقدم با یادآوری اینکه در 6 ماهه نخست سال یکصد عنوان کتاب در استان منتشر شده است، گفت: امسال به جهت حمایت از مولفین و ناشران به مبلغ یکصد میلیون تومان خرید از ناشران در دستور کار این اداره است.

وی با اشاره به اینکه به زودی خرید کتاب از مولفین آغاز می شود، اظهار کرد: کتاب هایی که در اقتصاد مقاومتی، ایثار و شهادت، نماز، امربه معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف باشند مشمول این طرح قرار می گیرند.

این مقام مسوول با یادآوری اینکه این اداره از پایان نامه هایی که با این موضوع تهیه شده است هم حمایت می کند، خاطرنشان کرد: امید می رود با این طرح ها فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه توسعه پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: اگر امروز سرانه مطالعه کم شده است نباید نگران بود چرا که نوع مطالعه ها تغییر کرده است.

وی با اشاره به اینکه مردم به جای مطالعه کتاب در فضای مجازی وقت می گذراند، افزود: امیدوار هستیم که در این فضاها مطالب مناسبی برای مخاطبان تعبیه شده باشد.

مقدم با یادآوری اینکه باید مراقب صحت و سقم مطالب درج شده در فضای مجازی باشیم، گفت: چنین تهدیدی در مورد کتاب وجود ندارد و همین مساله بر اهمیت کتابخوانی می افزاید.

این مقام مسوول با بیان اینکه کتاب همواره ما را به سمت آگاهی و دانایی هدایت می کند، افزود: کتاب نیازهای روحی بشریت را برآورده می کند.

وی به سخنان تنی چند از بزرگان در مورد کتاب و اهمیت آن در زندگی بشریت گفت: به فرموده رهبری برای یک ملت خسارت بزرگی است که افراد آن با کتاب سروکار نداشته باشند.

در ادامه این مراسم از شهین رومی به عنوان ناشر فعال استان با بیش از 70 عنوان کتاب از انتشارات نیکان کتاب، مجید نیک راد با 45 عنوان کتاب از انتشارات قلم مهر، مسیح الله سلطانی مدیرمسوول نشریه فعال در موضوع کتاب و کتابخوانی، محمدرضا تقدسی از کتابفروشی فرهنگ به عنوان کتابفروش فعال، مینا کبودوند با 2 عنوان ترجمه به عنوان مترجم فعال، مونا کلانتری از شهرستان خرمدره با هفت عنوان کتاب به عنوان مولف فعال، مریم رضایی طراح و نقاش فعال کتاب کودک و نوجوان و زینب قهرمانی مولف کتاب تک سوار شرح حال یک شهید تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز