خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان:

35 حزب و تشکل سیاسی در زنجان فعالیت دارند

asdasd
کد خبر : ۴۲۳۱۱۶

به گفته استاندار زنجان وجود سلایق سیاسی مختلف در این استان موجب تشکیل ۳۵ حزب شده است که از مشارکت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بالای مردم استان زنجان حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اسدالله درویش امیری، استاندار زنجان امروز (۶ آبان) در جلسه شورای اداری استان زنجان اظهار کرد: اجتماع عظیم اربعین موجب افتخار ایران و شیعیان است و ما آمادگی خود را برای برگزاری این مراسم اعلام می‌کنیم.

این مقام عالی استان افزود: اگر مردم ایران در امنیت، آسایش کامل و بدون کوچک‌ترین مشکلات امنیتی زندگی می‌کنند، به لحاظ رشادت‌ها و تحمل سختی‌هایی است که نیروهای نظامی و انتظامی متحمل می‌شوند تا امنیت داخل مرزهای ایران را تامین کنند.

وی با اشاره به اینکه این زحمات و خدمتگزاری‌ها ملموس نیست، ادامه داد: نیروهای نظامی و انتظامی نیز از خادمینی هستند که تلاش‌های آنان به چشم دیده نمی‌شود و این بخش‌ها با مدیریت و تدبیر خود فضای امنیت و آرامش را برای سرمایه‌گذاری در فضای توسعه استان فراهم می‌کنند.

استاندار زنجان مشارکت دادن مردم در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را از رسالت‌های معاونت سیاسی و انتظامی عنوان کرد و گفت: مشارکت ریشه در تمدن ایران دارد و پس از ظهور اسلام بر مشارکت مردم افزوده شد.

وی با اشاره به اینکه وقف، خمس و زکات به عنوان مشارکت‌های اجتماعی برای حل مشکل نیازمندان از دین اسلام به ما رسیده است، ادامه داد: ساخت مدرسه، پل و... به عنوان مشارکت‌های عمرانی در کارنامه مردم این کشور به ثبت رسیده است.

درویش امیری ادامه داد: با استقرار جمهوری اسلامی در قانون اساسی مشاکت مردم در ساختار حکومتی مورد توجه قرار گرفت و بر مشارکت مردم در انتخابات و دخالت در سرنوشت کشور تاکید شد.

این مقام عالی استان افزود: مشارکت مردم در سرنوشت کشور و انتخابات یکی از همکاری‌های مهم در ایران است که سرنوشت کشور را با رای خود رقم می‌زنند.

درویش امیری تصریح کرد: در اصول قانون اساسی به صورت جامع و کامل به مشارکت مردم توجه شده است و بر همین اساس رهبری منشوری در ۱۸ بند به روسای سه قوه صادر فرمودند.

به گفته وی، انتخابات باید موجب تقویت حوزه اجتماعی، بین اقوام و مذاهب کشور شود و پاسخگویی مکتوب به عوامل ابطال انتخابات و صیانت از حق‌الناس در این منشور مورد تاکید قرار گرفته است.

استاندار ادامه داد: فرمایشات رهبری، منشور ۱۸ ماده‌ای و قانون انتخابات؛ وظیفه مجریان و ناظران انتخاباتی است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت سیاسی اجتماعی و فرهنگی در استان زنجان بالاست، خاطرنشان کرد: علیرغم وجود سلایق سیاسی مختلف در این منطقه؛ در این استان ۳۵ حزب و تشکل سیاسی فعالیت می‌کنند.

به گفته وی، در این دولت سازمان‌های مردم نهاد در استان زنجان رشد ۱۰۰ درصدی داشته و استان زنجان توانسته در بین ۳۱ استان کشور در زمینه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی رتبه ششم و در زمینه فعالیت‌های مذهبی و دینی رتبه چهارم کشوری را کسب کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز