خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی البرز در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

لزوم الگوبرداری و جهت‌گیری آیین‌های ملی-مذهبی در برطرف کردن مشکلات اجتماعی- اقتصادی کشور

رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: برگزاری مراسم اعتقادی-سنتی و آیین‌های ملی- مذهبی همچون ایام محرم، می‌تواند در حل مسائل اجتماعی بخصوص اقتصاد کشور نمود پیدا کند.

رحیم بناملایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در کرج افزود: مردم اگر به درستی و با تفکر و دقت‌ نظر عمیقی به چرایی برگزاری آیین‌های ملی-مذهبی مثل ایام ماه‌محرم بیاندیشند، می‌توانند با کمترین اتکا و توقع از حاکمیت دولتی، با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پیام‌های ارزشمند معنوی و اخلاقی مستتر در رویدادها و اتفاقات تاریخی- دینی، بسیاری از مشکلات و گره‌های اجتماعی-اقتصادی جامعه را برطرف کنند.

وی با اشاره به انجام سنت‌هایی همچون تشکیل هیات‌، نذورات و انفاق در ایامی مثل محرم در ایران، خاطرنشان کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته، مردم ایران در این ایام، مبالغ بسیاری را در قالب تشکیل هیات‌ها و سنت نذری دادن هزینه می‌کنند که این موضوع نشان از ظرفیت و حجم بالای نقدینگی در اقتصاد کشور دارد.

وی همچنین متذکر شد: با توجه به گردش اقتصادی و حجم بالای پول در این ایام، توسط هیات‌ها یا خیرین مردمی که در قالب نذر انجام می‌شود، می‌توان به این نتیجه رسید که اگر انگیزه، خواست قلبی و اراده‌ای برای تک‌تک افراد جامعه بوجود بیاید، مردم برای انجام کار خیر و انفاق آمادگی دارند.

بناملایی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت و تاثیرگذاری مثبت فکری و اعتقادی این ایام و استمرار روحیات بالای معنوی و اخلاقی مردم در طول سال افزود: لازم است مردم علاوه بر حظ معنوی و دلی که با برگزاری مراسم و سنت‌های عزاداری در این ایام نصیب خود می‌کنند، با وام‌گیری مستمر معنوی از این ایام، روحیه همیاری، انفاق و گره‌گشایی از کار یکدیگر را در خود تقویت کنند.

رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز در پایان خاطرنشان کرد: جامعه و خاصه، اقتصاد کشور در حال حاضر، نیازمند افزایش روحیه انفاق و دست‌گیری مردم نسبت به یکدیگر است و تحقق اقتصاد مقاومتی، بدون دخالت مثبت و فعال فردی و جمعی مردم در قالب خیر جمعی میسر نخواهد شد.

کد خبر : ۴۱۹۰۳۴