خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی البرز:

کمیته رفع موانع تولید، در اتاق بازرگانی البرزتشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۰۱۷

رئیس اتاق بازرگانی البرز از تشکیل کمیته رفع موانع تولید اتاق بازرگانی البرز در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، رحیم بناملایی، در اولین نشست مطبوعاتی هیئت رئیسه جدید اتاق بازرگانی البرز افزود: به دنبال آن هستیم، در آینده‌ای نزدیک، با استقرار کمیته‌ای متشکل از سازمان صنعت و معدن، شورای عالی بانک‌ها و اتاق بازرگانی البرز، صنعت به صنعت، با عارضه یابی علت کاهش ظرفیت اسمی، تعطیلی و یا ورشکستگی واحد‌های تولیدی، سر و سامانی به وضعیت بلاتکلیف برخی بنگاه‌های تولیدی استان البرز داده شود.

وی در ادامه، با بیان اینکه، با توجه به کمبود نقدینگی و همچنین مشکلات گریبانگیر تامین مالی کشور، می‌بایست، از سرمایه‌های موجود که به شکل کارخانجات و یا واحدهای کوچک و بزرگ تولیدی کشور تبدیل شده محافظت کرد، گفت: اکثر صنایع فعال و یا نیمه فعال در استان و یا حتی در سطح کشور، هم اکنون در وضعیت اشباع قرار دارند، و اتاق بازرگانی البرز به عنوان متولی بخش خصوصی در این استان، به دنبال تثبیت تعداد و ظرفیت واحدهای تولیدی هم سان و حرکت به سمت جذب سرمایه گذاری‌های دیگر در حوزه‌های جدید و متنوع تولیدی استان است.

وی در ادامه، با بیان این مطلب که هنر مدیران کشور می‌بایست استفاده و بکارگیری سرمایه‌های معطل مانده مردم در چرخه تولید کشور باشد مدیریت سرمایه‌های مردمی استان به سمت بهره وری و بهره برداری از طرح‌های تولیدی را از جمله برنامه‌های، اتاق بازرگانی البرز عنوان کرد.

رحیم بناملایی در ادامه، با بیان اینکه هم اکنون بخش خصوصی کشور در مرحله حساس و سرنوشت ساز خود قرار دارد گفت: اگر بخش خصوصی، این فرصت طلایی که هم اکنون در اختیار دارد را مغتنم بداند و با تاثیرگذاری و اعمال مدیریت صحیح بر اقتصاد کشور، با دوری از منفعت طلبی‌های شخصی از این فرصت و بزنگاه مسئولیتی – تاریخی به سلامت عبور کند، در آن صورت فصل شکوفایی را برای اقتصاد کشور می‌تواند رقم بزند و در غیر این صورت، اقتصاد مبتنی بر بخش خصوصی کشور با قرار گرفتن در حاشیه، دچار خسران خواهد شد.

وی در ادامه، با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت‌های گذشته و اعمال فشاری که در طول سنوات گذشته بر بخش خصوصی کشور تحمیل شده است اظهار داشت: بخش خصوصی کشور از دولت تدبیر وامید انتظار دارد تا شفاف سازی وصداقت بیشتری در ارائه آمار و ارقام‌هایی همچون رشد اقتصادی و یا نرخ تورم کشور نسبت به دولت گذشته از خود نشان دهد.

وی در ادامه، با بیان اینکه، در حال حاضر قاچاق از جمله معظلات مهم گریبانگیر اقتصاد کشور است گفت: قاچاق رسمی و غیر رسمی در کشور، همچون سرطانی، اقتصاد کشور را درگیر خود ساخته و نکته جالب‌تر آن است، اکثر این کالاهای وارداتی قاچاق، کالاهای نامرغوب و از کمترین استاندارد‌های روز دنیا برخوردار هستند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز، در ادامه، ضمن تاکید بر بحث برند سازی‌های بومی و حتی مشارکتی با برند‌های مطرح دنیا و تولیدات مشترک بین المللی در صنایع مختلف کشور بیان داشت: تا زمانی که صنعت کشور، جایگاه خود را نشناسد و از اعتماد به نفس کافی برای برند سازی و حضور در بازارهای حهانی برخوردار نباشد ایجاد بازارهای و مناطق آزاد تجاری در کشور نفعی برای اقتصاد و تولید کشور در دراز مدت به دنبال نخواهد داشت.

وی در ادامه، با تاکید بر بحث فرهنگ سازی استفاده از کالاهای داخلی در کشور گفت: مردم کشور ما نمی‌بایست خانه‌های خود را به انبارهای کالاهای خارجی تبدیل کنند.

وی در ادامه، با اشاره به پتانسیل بالای بازرگانی - صادراتی فرودگاه و منطقه ویژه پیام گفت: متاسفانه دولت، به دلیل عدم پرداخت یارانه سوخت و زمین گیر شدن هواپیما‌ها در این فرودگاه، عملا یکی از پایانه‌های مهم و ارزان صادراتی برای تولید کنندگان. صادر کنندگان استان را از رونق به طور کامل بازداشته و روند خروج کالاهای صادراتی استان را با زحمت و کندی مواجه ساخته است.

گفتنی ست بحث جوایز صادراتی در راستای بالابردن انگیزه صادراتی بنگاه‌های تولیدی کشور، اجرای زنجیره دولت الکترونیک در کشور، پرداختن به بخش گردشگری به عنوان یکی از اولویت‌های مهم اتاق بازرگانی البرز، پیشنهاد طرح ستاد تسهیل و رفع موانع بنگاه‌های تولیدی البرز در اتاق بازرگانی، از دیگر موارد مطرح شده رئیس اتاق بازرگانی البرز در این نشست خبری بود.

همچنین لازم به ذکر است رحیم بناملایی در پایان این نشست، از به تعویق افتادن برگزاری سومین همایش تعامل صنعت و دانشگاه البرز تا روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ مهرماه سال جاری، با شعار اصلی «تبلور دانش آکادمیک محور در تولید سرمایه و ثروت» خبر داد.

گفتنی ست پبش از این قرار بود این همایش در روزهای ۹ و ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز